جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تجهیز ۱۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در دستور کار ستاد فناوری سلول‌های بنیادی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:2628
چهارشنبه، ۹ تیر، ۱۳۹۵ | 13:19

تجهیز ۱۰ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در دستور کار ستاد فناوری سلول‌های بنیادی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی از تجهیز ۱۰ پژوهش‌سرای دانش آموزی در کشور خبر داد .

به گزارش دیده بان علم ایران امیرعلی حمیدیه در نخستین نشست کمیته دانش آموزی این ستاد اظهار کرد : موضوع تفاهم نامه تجهیز پژوهش‌سرای این ستاد با آموزش و پرورش منطقه ۶ بررسی شده و به تفاهم رسیده ایم و تجهیز ۱۰ پژوهش‌سرا در کشور در دستور کار ستاد قرار گرفته است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت موضوع فعالیت در حوزه آموزش و پرورش این موضوع را از اولویت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برشمرد و گفت: وظایف کمیته دانش آموزی برنامه ریزی و سیاست گذاری برای قشر دانش آموزان در حیطه سلول های بنیادی است. در حال حاضر نیز اخذ مشوق های سایر المپیادها برای المپیاد سلول های بنیادی به ویژه مشوق کنکور از مهمترین مواردی است که باید پیگیری شود تا بتوانیم با انجام این اقدامات نخستین مدرسه سلول¬های بنیادی را در کشور راه اندازی کنیم.

در ادامه رامین حشمت، مدیر آموزش، پژوهش و منابع انسانی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی در این نشست به بحث پیرامون اتوبوس سیار سلول های بنیادی برای ترویج و فرهنگسازی این حوزه از علم پرداخت و اظهار کرد: تجهیز ۱۰ پژوهش‌سرا در کشور بر اساس قطب بندی در نظر گرفته شده است و علاوه بر تجهیز در زمینه محتوای آموزشی و آموزش مربیان این پژوهش‌سراها نیز برنامه هایی در دستور کار قرار گرفته است. در زمینه حمایت علمی پژوهشسراها نیز دانشگاه و مراکز تحقیقاتی این رسالت را به دوش خواهند گرفت.

وی افزود: برای راه اندازی مدرسه سلول‌های بنیادی سعی خواهیم کرد از همکاری مسولان آموزش و پرورش و مدارس غیر انتفاعی تهران استفاده شود.

حشمت همچنین از فعال بودن بخش کمیته دانش آموزی در جشنواره های آتی سلول های بنیادی خبر داد.

در ادامه پیمان کیهان‌ور، مسئول المپیادهای ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری در نشست کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی به بحث پیرامون اولین المپیاد سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پرداخت و خواستار تشکیل تیم علمی برای بازنگری کتابچه سلول‌های بنیادی و بازساختی شد.

وی همچنین پیشنهاد داد که برای احراز نخبگی پذیرفته شدگان سلول‌های بنیادی در سال های آتی با بنیاد ملی نخبگان رایزنی شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی ۱۴۰۲ شد

درمان شایع ترین عفونت دندانی تمایز سلول های بنیادی استخراج شده از پایه دندان

براساس آیین‌نامه حمایت از نخبگان ایرانی صورت گرفت: اختصاص ۲۰ درصد ظرفیت استخدامی دستگاه ها و جذب اعضای هیئت علمی به نخبگان

فراخوان دوره‌های مشترک پسادکتری علوم پایه بنیاد ملی نخبگان و انجمن‌های علمی تمدید شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها