- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

فناوری ایرانی «تصویربرداری سه بعدی از قلب» بهره‌برداری شد

فناوری تصویربرداری سه بعدی از قلب برای اولین بار در کشور با همکاری یکی از واحدهای فناور مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در بیمارستان فوق تخصصی امید تهران راه اندازی شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این فناوری که در تشخیص و جراحی قلب و عروق کاربرد دارد ، در سمینار تخصصی ” کاربرد CAD- CAM و پرینتر سه بعدی در جراحی های قلب و عروق ” ، به جمعی از پزشکان و جراحان صاحب نام قلب و عروق کشور معرفی و کاربرد آن تشریح شد.

دکتر ” فرهاد طباطبایی قمشه ” عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مشاور بخش پزشکی و توانبخشی یک شرکت فناور گفت: با تبدیل تصاویر دوبعدی قلب به سه بعدی و ارائه اطلاعات آن به بخش پرینتر، تصویربرداری سه بعدی قلب انجام ، و پرینتی از آن تهیه می شود که می تواند تمامی ظرافتهای پیچیده قلب را با دقت بالا در اختیار متخصص قلب یا جراح مربوطه قرار دهد.

وی افزود: این شبیه سازی سه بعدی ارگانهای داخلی قلب ، امکان تشخیص بهتر بیماری و درمان با کیفیت تر را برای جراحان و پزشکان فراهم می کند.

وی همچنین توضیح داد: شبیه سازی سه بعدی قلب با مواد خاص همانند جنس قسمت های نرم و سخت قلب واقعی و تمام دریچه های عروق انجام می شود تا پزشک یا جراح بتوانند با مشاهده نزدیک ترین شرایط قلب واقعی بیمار خود ، تشخیص دقیق تر و سریع تری را نسبت به بیماری او داشته باشند.

دکتر طباطبایی افزود: انجمن رادیولوژی ایران که از جمله انجمن های علمی متشکل از متخصصان بنام و پیشکسوت این بخش است ، بر تمامی عملکرد مرحله به مرحله تهیه پرینت سه بعدی قلب نظارت دارد و اجرای علمی و تخصصی این پروژه را تائید می کند.

انتهای پیام