سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

دومین همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی ایران آغاز شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:26093
سه شنبه، ۷ شهریور، ۱۳۹۶ | 16:09

دومین همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی ایران آغاز شد

دومین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران، صبح سه شنبه با حضور گسترده استادان و محققان داخلی و خارجی این حوزه در مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر زینلی، رییس انجمن بیوتکنولوژی و دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی بیوتکنولوژی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این کنگره با اشاره به قابلیت‌های زیست‌فناوری به عنوان مهم‌ترین فناوری قرن اظهار داشت: جریان سازمان دهی شده‌ای تلاش می‌کند زیست‌فناوری و مهندسی ژنتیک را خطرناک نشان دهد.

وی افزود: فناوری تراریخته ظرفیت‌های زیادی برای حل برخی معضلات کشاورزی کشور دارد و مخالفان محصولات تراریخته در ۱۵ سال گذشته با جلوگیری از این ظرفیت‌ها موجب عقب ماندگی علمی کشور در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی شده‌اند.

زینلی با اشاره به حضور پر شمار میهمانان خارجی شرکت کننده در همایش و ابراز امیدواری نسبت به توسعه همکاری های علمی بین المللی در فضای پسابرجام گفت: برای اولین بار در تاریخ برگزاری کنگره های بیوتکنولوژی تعداد مقالات دریافتی در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی از تعداد مقالات دریافتی در حوزه بیوتکنولوژی گیاهی و کشاورزی پیشی گرفته است که می تواند نتیجه زحمات مخالفان تولید ملی محصولات تراریخته باشد

وی ابراز امیدواری کرد با تغییرات صورت گرفته در دولت پیشرفت در حوزه پژوهش های بیوتکنولوژی کشاورزی و به ویژه محصولات تراریخته هم جایگاه خاص خود را بیابد.

دومین همایش بین‌المللی و دهمین همایش ملی بیوتکنولوژی صبح امروز صبح امروز در سالن همایش های موسسه اطلاح و تهیه نهال و بذر کرج آغاز به کار کرد و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.

کنگره بیوتکنولوژی که با هدف ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین محققان، دانشمندان و اندیشمندان بیوتکنولوژی، ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در عرصه های مختلف بیوتکنولوژی و جلب توجه مسئولین کشور به اهمیت بیوتکنولوژی و پیشرفت‌های خیره کننده آن در سال‌های اخیر جهت توسعه و پیشرفت کشور از سوی انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود تا ۹ شهریورماه در محل مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در کرج ادامه دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاشت درخت به یاد پایه‌گذار فقید بیوتکنولوژی کشاورزی ایران

رییس اداره نظارت و ارزیابی غذاهای ویژه: غیرتراریخته‌ها هیچ حسن و مزیتی نسبت به محصولات تراریخته ندارند

بیانیه مشترک انجمن های تخصصی حوزه علوم زیستی و کشاورزی در انتقاد از کارزار رسانه‌ای تحریف مصوبه اخیر مجلس

مخالفت قاطع انجمن های علمی با بندهای الحاقی به برنامه هفتم:ممنوعیت کشت تراریخته ها، ضدمنافع ملی و تهدیدکننده امنیت غذایی کشور است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها