- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

آخرین دستاوردهای علمی میکروب‌شناسی ارائه می‌شود

آخرین دستاوردهای علمی و نتایج تحقیقات حوزه میکروب‌شناسی با حضور محققان داخلی و خارجی در هفدهمین کنگره بین‌المللی انجمن میکروب شناسی ایران از دوم تا چهارم شهریور ارایه می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر پژواک خاکی دبیرعلمی کنگره در این باره گفت: در این گردهمایی بزرگ علمی میکروب شناسان، داروسازان، دندانپزشکان، دامپزشکان، متخصصان علوم آزمایشگاهی و تمام رشته‌های پیراپزشکی و علوم وابسته می‌توانند از مسائل مطرح شده در کنگره بهره‌مند شوند.

وی افزود: محورهای اصلی کنگره شامل مقاومت‌های آنتی بیوتیکی میکروارگانیسم‌ها، عفونت‌های بیمارستانی، مکانیسم‌های ایجاد بیماری‌های عفونی توسط میکروارگانیسم‌ها، روش‌های نوین و مدرن در تشخیص میکروب ، بیوتکنولوژی میکروبی‌ ، واکسن‌های جدید ، بیماری‌های مشترک انسان و دام و … است.

دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌المللی انجمن میکروب شناسی ایران در ادامه تصریح کرد: در این کنگره برای اولین بار و به صورت اختصاصی به میکروب شناسی دهان و دندان، نانو تکنولوژی در میکروب شناسی و عفونت‌های زنان پرداخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۱۵ نفر از پروفسورهای برتر جهان در این کنگره سخنرانی خواهند داشت، اظهار کرد: این محققان دستاوردها و نتایج تحقیقات خود را برای شرکت کنندگان ارائه خواهند کرد.

خاکی یادآور شد: در این کنگره مسائلی مانند واکسن HIV نیز مطرح شده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت : ۱۵ تیرماه آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه کنگره خواهد بود.

هفدهمین کنگره بین‌المللی انجمن میکروب شناسی ایران از دوم تا چهارم شهریور در سالن همایش رازی برگزار می شود.

انتهای پیام