سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

رقابت ۴۰ تیم در چهل و یکمین مسابقه ریاضی دانشجویی ایران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:26047
سه شنبه، ۷ شهریور، ۱۳۹۶ | 10:05

رقابت ۴۰ تیم در چهل و یکمین مسابقه ریاضی دانشجویی ایران

چهل و یکمین مسابقه ریاضی دانشجویی ایران ۱۴ تا ۱۷ شهریور ماه سال جاری در دانشگاه شهرکرد برگزار  می‌شود.
به گزارش دیده‌بان علم ایران نشست خبری دبیران چهل و یکمین مسابقه دانشجویی ریاضی ایران در دانشگاه شهرکرد با حضور دکتر رضا خوش سیر رییس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه شهرکرد و دبیر همایش ، دکتر غفار رییسی، عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی و دبیر اجرایی همایش، دکترمهدی کدیور عضوهیات علمی دانشکده علوم ریاضی و دبیر علمی همایش و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتر رضا خوش سیر، دبیر همایش، دلیل برگزاری چهل و یکمین مسابقه دانشجویی  ریاضی ایران در دانشگاه شهرکرد را  دارا بودن ساختار دانشکده ریاضی به صورت مستقل، ظرفیت علمی لازم از نظر هیات علمی و مادر بودن دانشگاه شهرکرد و علاوه بر این شرایط آب و هوایی مناسب استان چهارمحال و بختیاری برای برگزاری این گونه مسابقات عنوان کرد.

دکتر غفار رییسی نیز در این نشست، طی سخنانی هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد رقابت علمی سالم بین دانشجویان ریاضی کشور و استعداد یابی و شناخت ظرفیت های انسانی موجود در این رشته دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات در سه گرایش جبر، آنالیز و سوالات ابتکاری در مجموع به ۱۲ سوال طی دو روز و هر روز به ۶ سوال وبه مدت ۴ ساعت جواب خواهند داد و در نهایت نفرات برگزیده توسط هیات داوران معرفی و تجلیل خواهند شد.

دکترمهدی کدیور نیز طی سخنانی گفت : در این مسابقات ۴۰ تیم از دانشگاه های کشور به ظرفیت ۲۰۰ دانشجو و ۷۰ عضو هیات علمی شرکت خواهند کرد.

لازم به ذکر است، دانشکده ریاضی دانشگاه شهرکرد در سال ۱۳۹۰ با ساختار جدید و به عنوان یک دانشکده مستقل تاسیس شد و هم اکنون در سه گروه آموزشی ریاضی محض، ریاضی کاربردی و علوم کامپیوتر فعالیت می‌‏کند. در این دانشکده ۳۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ،۱۱۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰ دانشجو در مقطع دکتری مشغول تحصیل می باشند. همچنین در این دانشکده ۲۵ عضو هیات علمی با مرتبه علمی استادی، دانشیاری، استادیاری و یک مربی مشغول تدریس هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید ملات و قطعات پیش‌ساخته‌ گچی فرآوری شده با نانوسیلیس

پژوهشگر برجسته جوان کشور در رشته مهندسی مکانیک معرفی شد

قهرمان رقابت ملی سرعت پهپادها مشخص شد

رقابت ملی پهپادها در سرعت آغاز شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها