پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

جذب برگزیدگان رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور در حوزه تولید محتوای دیجیتال

نسخه قابل پرینت
کد خبر:25960
دوشنبه، ۶ شهریور، ۱۳۹۶ | 11:19

جذب برگزیدگان رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور در حوزه تولید محتوای دیجیتال

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی در حوزه تولید محتوای دیجیتال در این دانشگاه و جذب برگزیدگان این رویداد خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران محمدعلی کریمی با اشاره به نقش فناوری‌های دیجیتال در توسعه كارآفريني و  ظرفیت‌های موجود در این حوزه گفت:  رویداد کارآفرینی محتوای دیجیتال پیام نور برای توسعه ظرفیت‌های دانشگاهی در ایجاد کسب‌وکارهای این حوزه فرصتی را برای فناوران و نوآوران دانشگاهی فراهم آورده تا بتوانند در یک رقابت نوآورانه، در موضوعات ذیل این رویداد، به خلق و بارورسازی ایده‌ی نوآورانه خود بپردازند.


کریمی با اشاره به حمایت معاونت علمی از برگزاری بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی کشور در دانشگاه پیام نور گفت: این رویداد با اهدافی چون شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و یا نوپا در مراکز دانشگاهی، شکل‌گیری و توسعه‌ی زیست‌بوم کارآفرینی، حمایت مادی، آموزشی و معنوی از صاحبان ایده و محصول و همچنین هدایت و ایده‌ها در مسیر تجاری‌سازی ۸ شهریورماه سال جاری میزبان گروه‌های نوآور دانشگاهی است.


کریمی بابیان اینکه تولید محتوای دیجیتال در کشور امری بسیار مهم و حیاتی است، افزود: این رویداد استارتاپی فرصتی است تا گروه‌های شرکت‌کننده بتوانند در یک مسابقه علمی و عملیاتی نسبت به تولید محتوا که با موضوعات فرهنگی  اجتماعی (آموزش، هنر و معماری، گردشگری و…)، زیست‌محیطی (شهر سبز، حمل‌ونقل، صرفه‌جویی در انرژی و..)، سلامت (سلامت معنوی و اجتماعی، سلامت جسم و روان، ورزش و تغذیه سالم و…) بازی‌های رایانه‌ای و تولید نرم‌افزار تلفن همراه و وب‌سایت انجام می‌شود، اقدام کنند.


وی با اشاره به پتانسیل  بالای دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور باوجود پانصد مرکز  واحد و چیزی در حدود هفت‌صد هزار دانشجو و چهار هزار هیئت‌علمی نشان می‌دهد که از توانمندی بالایی در مسائل کارآفرینی برخوردار است و می‌تواند با ورود به برنامه‌های متنوع به بحث اشتغال در دولت تدبیر امید کمک کند.


کریمی گفت: تاکنون در حدود پانصد ۵۴۳ طرح، که هرکدام آن‌ها قابلیت تبدیل یک استارتاپ کارآفرین، را خواهد داشت، به دبیرخانه ارسال‌شده است، که از این مجموع، حدود ۳۵ طرح بعد از داوری و ارزیابی به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و در پایان رویداد، طرح‌ها توسط داوران بررسی و برگزیدگان رویداد انتخاب می‌شوند.


معاون  پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: گروه‌های برگزیده جهت تجاری‌سازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه پیام نور که با همکاری ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است، موردپذیرش قرار می‌گیرند.


بر اساس این گزارش، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و یا نوپا در مراکز دانشگاهی، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت، هدایت و حمایت از ایده‌ها با رویکرد تجاری‌سازی آن‌ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه فعالیت، فراهم آوردن بستر ارتباط بین نهادهای صنعتی، خدماتی و دانشگاهی و آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا ازجمله اهدافی است که در این رویداد دنبال می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فصلنامه «شیمی آلی» به زبان فارسی منتشر شد

ارائه یافته‌های شیمیدانان ایرانی در سنتز ترکیبات آلی در مجله انجمن شیمی آمریکا

فهرست میراث فرهنگی یونسکو در انتظار شیخ اشراق و دانشگاه جندی شاپور

گامی برای ورود به فاز جدید صنعت کشاورزی: محققان کشور نانو کود ارگانیک تولید کردند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها