جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ربات «سیمرغ»، نماینده ایران در مسابقات رباتیک پرتاب دیسک!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:25884
یکشنبه، ۵ شهریور، ۱۳۹۶ | 15:01

ربات «سیمرغ»، نماینده ایران در مسابقات رباتیک پرتاب دیسک!

تیم رباتیک دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین المللی ربات پرتاب ديسك شرکت کرد.
به گزارش دیده بان علم ایران، مسابقات بین المللی پرتاب دیسک با حمايت اتحادیه رسانه هاي اسيا و اقيانوسيه در کشور ژاپن برگزار شد.
در اين مسابقات ١٩ تيم از ١٨ كشور دنیا شركت داشتند. کشور ژاپن با دو تيم و کشورهای ایران، كره، تايلند، سريلانكا، مالزي، قزاقستان، هند، كامبوج، مصر، چين، ويتنام، اندونزي، پاكستان، مغولستان، هنگ كنگ، فيجي، نپال هر کدام با یک تیم در این مسابقات حضور داشتنه و با یکدیگر به رقابت پرداختند.
تيم ويتنام در مرحله حذفي نهايي با غلبه بر مالزي اول شد و سایر تيم ها در مراحل قبلي حذف شدند.
مسابقات رباتیک منطقه آسیا و اقیانوسیه (ABU Robocon) که امسال در کشور ژاپن برگزار شد، از سال ۲۰۰۲ شروع شده و هر ساله با موضوعات مختلف و به میزبانی مرکز صداوسیما‌ي‌ یکی از کشور‌های قاره آسیا برگزار می‌شود. امسال به نمایندگی از ایران، تیمی از آزمایشگاه رباتیک دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی دکتر علی مقداری با ربات پرتاب دیسک با نام ایرانی «سیمرغ»، در این مسابقات شرکت کرد. اعضای اصلی این تیم مهدی اسحاقیان، مهدی هاتفی‌پور و محمدهادی مهندس دانشجویان مقاطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک و سرپرست فنی این تیم علی آموزنده نوباوه، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بودند.
گفتنی است تیم دانشگاه صنعتی شریف با حمايت موسسه آسيايي ABU و دانشگاه صنعتي شريف و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران برای اولین بار در اين مسابقات شركت کرد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

تلاش دانشگر ایرانی برای بررسی بافت‌های سرطانی با مدل‌سازی تومور مجازی

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

پایش و عیب‌یابی بلبرینگ ادوات مکانیکی با نرم‌افزار ابداعی محققان ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها