- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

نظارت آنلاین بر انضباط رانندگان سرویس مدارس با نرم‌افزار هوشمند ایرانی

نرم‌افزار هوشمندسازی سرویس مدارس (اسکب)، توسط پژوهشگران یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی شد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران به گفته مجری این دستاورد تحقیقاتی، این طرح بدون نیاز به سخت افزارهای خاص و تنها براساس گوشی‌های هوشمند طراحی شده و دقت مکان‌یابی آن بالاتر از جی پی اس‌های مکان‌یابی است.

مهندس بهشتی افزود: در این طرح خانواده‌ها با هزینه کمی می‌توانند از امنیت و آسایش فرزندان خود مطمئن شوند و از جمله مزایای این طرح کاهش زمان انتظار دانش‌آموز و راننده، ارتباط لحظه‌ای والدین با راننده، مشاهده اطلاعات خودرو و راننده، اطلاع‌رسانی در مورد تغییر خودرو یا راننده، تسریع رسیدگی به تاخیرها، ثبت نظم یا بی‌نظمی راننده و دانش‌آموز و بسیاری مزایای دیگر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به استفاده از نظرات کارشناسی و توجه به دغدغه‌های مدیران و پیمانکاران در طراحی سرویس هوشمند مدارس، طرح اسکب مورد استقبال مدیران مدارس، پیمانکاران و مسئولان آموزش و پرورش قرار گرفته است. طرح اسکب راه حلی جامع برای والدین، پیمانکار، راننده و مدرسه ارائه داده که موجب بهبود سرعت، دقت و اطمینان سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان می‌شود و با استفاده از اطلاعات آماری جمع‌آوری شده، مدیران شهری می‌توانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای خدمات شهری و کنترل ترافیک داشته باشند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان و مجری طرح در پایان گفت: این سرویس از طریق مدارس در اختیار والدین، پیمانکار و رانندگان قرار خواهد گرفت و مدرسه با نرم‌افزار اختصاصی خود نظارت عالیه بر عملکرد سرویس خواهد داشت.

انتهای پیام