چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

نظارت آنلاین بر انضباط رانندگان سرویس مدارس با نرم‌افزار هوشمند ایرانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:25826
یکشنبه، ۵ شهریور، ۱۳۹۶ | 10:22

نظارت آنلاین بر انضباط رانندگان سرویس مدارس با نرم‌افزار هوشمند ایرانی

نرم‌افزار هوشمندسازی سرویس مدارس (اسکب)، توسط پژوهشگران یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی شد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران به گفته مجری این دستاورد تحقیقاتی، این طرح بدون نیاز به سخت افزارهای خاص و تنها براساس گوشی‌های هوشمند طراحی شده و دقت مکان‌یابی آن بالاتر از جی پی اس‌های مکان‌یابی است.

مهندس بهشتی افزود: در این طرح خانواده‌ها با هزینه کمی می‌توانند از امنیت و آسایش فرزندان خود مطمئن شوند و از جمله مزایای این طرح کاهش زمان انتظار دانش‌آموز و راننده، ارتباط لحظه‌ای والدین با راننده، مشاهده اطلاعات خودرو و راننده، اطلاع‌رسانی در مورد تغییر خودرو یا راننده، تسریع رسیدگی به تاخیرها، ثبت نظم یا بی‌نظمی راننده و دانش‌آموز و بسیاری مزایای دیگر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به استفاده از نظرات کارشناسی و توجه به دغدغه‌های مدیران و پیمانکاران در طراحی سرویس هوشمند مدارس، طرح اسکب مورد استقبال مدیران مدارس، پیمانکاران و مسئولان آموزش و پرورش قرار گرفته است. طرح اسکب راه حلی جامع برای والدین، پیمانکار، راننده و مدرسه ارائه داده که موجب بهبود سرعت، دقت و اطمینان سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان می‌شود و با استفاده از اطلاعات آماری جمع‌آوری شده، مدیران شهری می‌توانند برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای خدمات شهری و کنترل ترافیک داشته باشند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان و مجری طرح در پایان گفت: این سرویس از طریق مدارس در اختیار والدین، پیمانکار و رانندگان قرار خواهد گرفت و مدرسه با نرم‌افزار اختصاصی خود نظارت عالیه بر عملکرد سرویس خواهد داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

دستاورد محققان ایرانی در بهبود چاپگرهای سه بعدی بتنی صنعت ساختمان

جواد اشجعی، دانشمند حوزه سیستم های ناوبری ماهواره ای درگذشت

در پایان نامه برتر جوش کشور ارائه شد: روشی جدید در جوشکاری آلیاژهای نانوساختار

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها