جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

راه‌اندازی نخستین سرعت‌کاه مجازی کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:25744
شنبه، ۴ شهریور، ۱۳۹۶ | 15:05

راه‌اندازی نخستین سرعت‌کاه مجازی کشور

مدیر مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری گفت: نخستین سرعت‌کاه مجازی هوشمند کشور توسط یک شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری در بجنورد راه اندازی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر رضا سهیلی فرد با اعلام این خبر افزود: این سرعت‌کاه اکنون به صورت آزمایشی در محدوده پارک بابا امان شهرستان بجنورد نصب شده است تا نقاط قوت و ضعف آن، شناسایی شود.

این سرعت‌کاه مجازی که با انعکاس تصویر روی سطح جاده، وجود سرعت‌‌کاه فیزیکی را در چشم راننده مجسم می‌کند، سبب می‌شود تا راننده تصور کند که به سرعت‌کاه فیزیکی رسیده و مجبور به کاهش سرعت می‌شود. ایمنی تردد در محورها با وجود سرعت‌کاه‌های مجازی به نسبت سرعت‌کاه‌هایی که با سازه آسفالت در سطح جاده ایجاد می‌شوند، بیشتر است. همچنین از دیگر قابلیت‌های این سامانه آن است که ابعاد این سرعت‌کاه‌ها متناسب با میزان سرعت خودروی عبوری، بزرگ و یا کوچک می‌شود.

ثبات کیفیت با گذشت زمان، چرخه عمر بیشتر و کمک به محیط زیست به واسطه عدم استفاده از مواد آسفالتی و رنگ‌های شیمیایی از مزایای این سرعت‌کاه هوشمند است و از معایب آن می‌توان به عدم کارایی آن در روز اشاره کرد.

گفتنی است این شرکت فناور از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در زمینه رباتیک، اتوماسیون، برق، هوشمندسازی آغاز کرده و از چندین ماه پس از تاسیس در مرکز رشد مستقر شد و در راستای معرفی شرکت و کسب اعتبار و نیز تامین هزینه‌های ساخت و اجرای ایده‌محوری به سمت اجرای پروژه‌هایی که برای اولین بار در کشور اجرا شده روی آورد.

از جمله این پروژه ها پیاده‌سازی سامانه هوشمند عابرپیاده در محورهای سبزوار- بجنورد، مشهد- قوچان و پیاده‌سازی پروژه سرعت‌گیر مجازی در محورمشهد – بجنورد است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها