- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

بيستمين كنفرانس شيمي فيزيك ایران آغاز شد/شیمی فیزیکدانان برتر کشور معرفی و تقدیر شدند

در مراسم افتتاحيه بيستمين كنفرانس شيمي فيزيك، دکتر حسين ايلوخاني و دکتر عزيز حبيبي به عنوان شیمی فیزیکدانان برتر کشور معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، دکتر ایلوخانی که متولد ۱۳۳۵ است در حال حاضر استاد و رییس دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینای همدان است. وی کارشناسی شیمی را در دانشگاه شهید بهشتی و دوره کارشناسی ارشد و دکتری را در دانشگاه Venkateswara هند گذرانده است.

دکتر ایلوخانی علاوه بر مقالات متعدد، نویسنده یک کتاب با عنوان «ترمودینامیک شیمیایی» است.

دکتر حبیبی ینگجه هم که متولد ۱۳۵۰ و استاد گروه آموزش شیمی دانشگاه محقق اردبیلی است، دوره کارشناسی شیمی را در دانشگاه تبریز و دوره های کارشناسی ارشد و دکتری شیمی فیزیک را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و از سال ۱۳۷۹ در دانشگاه محقق اردبیلی فعالیت دارد.

وی که خصوصا در حوزه مطالعه سینتیک واکنش های شیمیایی،نانو فتوکاتالیزورها و تهیه و مطالعه خواص نانو مواد فعالیت دارد مولف دو کتاب با عنوان «حلال‌ها و اثرات آنها بر روي سينتيك واكنش‌هاي شيميايي» و «سینتیک شیمیایی: از مقدمه تا پیشرفته» و دارای مقالات متعدد در حوزه شیمی فیزیک است.

دکتر ایلوخانی (چپ) و دکتر حبیبی (راست)

ریاست دانشگاه محقق اردبیلی و مدیریت آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل از جمله سوابق اجرایی این استاد شیمی فیزیک است.

بیستمین کنفرانس شیمی فیزیک ایران با همکاری و حمایت انجمن شیمی ایران و مراکز علمی و صنعتی مختلف از ۲۹ تا ۳۱ مرداد ماه جاری در دانشگاه اراک در حال برگزاری است.

ترمودینامیک، سینتیک شیمیایی، مکانیک آماری، شیمی کوانتومی، طیف سنجی مولکولی، الکتروشیمی،شیمی سطح و حالت جامد، شیمی محاسباتی، شیمی فیزیک کاربردی،نانوشیمی فیزیک، بیوشیمی فیزیک، مهندسی شیمی و آموزش شیمی از جمله محورهای این کنفرانس هستند.

انتهای پیام