- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ربات چهره‌خوان ایرانی، ویلچر معلولان را هدایت می‌کند

ربات تعاملگرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز، مقام اول مسابقات ربات‌های نمایشی و عنوان ویژه‌ترین ربات مجموعه مسابقات رباتیک شانزدهمین نمایشگاه الکامپ شیراز را به دست آورد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد شیراز با ارائه گزارشی و معرفی توانمندی‌های مرکز رشد واحدهای فناور این واحد دانشگاهی در شانزدهمین نمایشگاه الکامپ شیراز، توضیحاتی درباره نتایج مسابقات رباتیک جانبی این نمایشگاه ارائه کرد.
دکتر محمد مهدی جباری گفت: در این دوره از مسابقات، ربات تعاملگرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز توانست مقام اول مسابقات ربات های نمایشی و عنوان ویژه ترین ربات مجموعه مسابقات رباتیک شانزدهمین نمایشگاه الکامپ شیراز را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: این ربات با تلاش محمدرضا بهمنی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد واحد شیراز و با حمایت حوزه معاونت پژوهش و فناوری این واحد دانشگاهی طراحی و ساخته شده است.

جباری تصریح کرد: این ربات به عنوان یک شبیه ساز حرکت ویلچر هوشمند عمل می‌کند که با استفاده از حرکات صورت فرد و پردازش تصاویر و تنها از طریق یک نرم افزار نصب شده بر روی موبایل، وضعیت نگاه و چرخش صورت بیمار را ثبت و مورد تحلیل قرار داده و سپس ویلچر هوشمند را به همان سمت حرکت می دهد.

انتهای پیام