- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

فرهاد رهبر: هیچ گاه دانشگاه تهران را سیاست زده اداره نکردم

مراسم معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با حضور دکتر فرهاد رهبر و جمعی از مسئولان حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، در این مراسم دکتر فرهاد رهبر گفت: من پزشک نیستم و در این حوزه تخصصی ندارم اما گوش شنوایی دارم و از همین جا از شما می خواهم که برنامه ها و راهکارهای خود را با همفکری یکدیگر به مجموعه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی انتقال دهید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه از مسولان حوزه پزشکی دانشگاه خواست تا پیشنهادها و برنامه های خود را در قالب نظام پیشنهادات به مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی ارایه دهند.

دکتر رهبر درباره نحوه تدوین این طرح خاطر نشان کرد: در این طرح تحول به این موضوع توجه کنید که چگونه می توان از منابع عظیم نیروی انسانی بویژه نیروهای جوان استفاده کرد.

وی افزود: سرمایه دانشگاه آزاد اسلامی ساختمانها و املاک آن نیست، سرمایه دانشگاه بی شک اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان آن است. باید قدر این سرمایه عظیم را دانست و از آن برای پیشرفت بهره برد.

دکتر فرهاد رهبر با تاکید بر بهره گیری از علوم نوین در تولید ثروت گفت: مدیران دانشگاه آزاد اسلامی بویژه حوزه پزشکی می توانند با ایجاد نوآوری در تاسیس شرکت های دانش بنیان در عرصه ریزفناوری، نانو و بیوزیست به تولید ثروت بپردازند. دنیا برنامه‌ریزی کرده که در سال‌های آینده از نانو ۱۰۰۰میلیارد دلار بهره مالی داشته باشد، شما هم در این زمینه برنامه‌ریزی کنید.

وی خاطر نشان کرد: تلاش ما باید مضاعف باشد، علاوه بر آن تفکر و برنامه ریزی نیز باید به کمک این تلاش بیاید و پس از همه این ها توکل را به این عوامل اضافه کنیم تا به موفقیت نایل شویم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: من معتقد به بهره گیری از خرد جمعی، کار جمعی و همفکری هستم. از امروز باید همت ما این باشد که این دانشگاه مانند یک خانواده و به صورت یک ید واحد اداره شود.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی هزینه هایش از درآمد آن فزونی گرفته و امروز باید به یاری شما و با افزایش درآمد های غیر شهریه ای از این بحران خارج شویم.

دکتر رهبر با تاکید بر بهره گیری از چهار عامل تفکر، تلاش، تعامل و تحول در اداره دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سابقه مدیریت من در دانشگاه تهران نشان می دهد هیچ گاه این دانشگاه را با سیاست زدگی و جناح بندی اداره نکردم. اداره دانشگاه آزاد اسلامی نیز از این پس بر پایه شایسته سالاری خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت گسترش تعاملات بین‌المللی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: علم با سرعت زیاد پیشرفت می‌کند و اگر نتوانیم با دنیا تعامل کنیم، نمی‌توانیم موفق باشیم.

لزوم مدیریت ظرفیت‌ها و ارائه رشته‌های جدید پزشکی

همچنین در این نشست دکتر سیدعلی ابطحی، سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: مدیریت میز و کلاس و دانشجو نیست، بلکه به فکر است. در حال‌حاضر بسیاری از واحدهای ما بازمهندسی شده‌اند ولی در برخی واحدها همچنان با استانداردها فاصله داریم. بسیاری از واحدهای ما امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات بالایی دارند ولی متاسفانه دانشجو ندارند. باید ظرفیت‌ها مدیریت شود و رشته‌های جدید به دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شود.

دکتر ابطحی ادامه داد: اگر پذیرش دانشجو در رشته روانشناسی بالینی به ما اضافه شود، ۶۰ رشته‌محل به واحدهای دانشگاهی افزوده خواهد شد. ما به الزامات قانونی و اعتباربخشی ملی پایبندیم، قبلا وزارت بهداشت رویکرد تعاملی با دانشگاه آزاد اسلامی نداشت، ولی پس از ارتقای بسیاری از شاخص ها این ارتباط بهبود یافته است.

گفتنی است در این جلسه، روسای واحدهای علوم‌پزشکی تهران در این جلسه نظرات خود را با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در میان گذاشتند و از او خواستند برنامه‌ریزی لازم را برای حل مشکلات دانشگاه انجام دهد. در پایان این نشست، دکتر رهبر از ساختمان‌های واحد علوم‌پزشکی تهران بازدید کرد.

اشتراک گذاری