جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

نخستین مرکز نوآوری لیزر در ایران رونمایی شد/ستاری: بازار بزرگ چند صد میلیارد دلاری در مسیر شرکت های دانش بنیان لیزر است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:25086
چهارشنبه، ۲۵ مرداد، ۱۳۹۶ | 11:26

نخستین مرکز نوآوری لیزر در ایران رونمایی شد/ستاری: بازار بزرگ چند صد میلیارد دلاری در مسیر شرکت های دانش بنیان لیزر است

نخستین مرکز نوآوری لیزر در ایران با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی افتتاح شد.

به گزارش دیده بان علم ایران مرکز نوآوری لیزر ایران به عنوان نخستین مرکز نوآوری در این حوزه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد تا دانش لیزر در قالب محصولات کاربردی به صنایع ورود پیدا کند همچنین جذب ایده های نوآورانه و رفع نیاز بازار از دیگر اقدامات این مرکز است.

هشت شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر هستند که فعالیت این شرکت ها در حوزه تولید محصولات بومی لیزر است. در این مرکز تجهیزاتی در حوزه های مختلف همچون آموزش، پزشکی، صنعت و تحقیقات تولید می شود. محصولاتی همچون چشمک لیزری، کیت پیشرفته لیزر، چشم نوری، لیزر تراپی نیز در این مرکز با فعالیت شرکت های دانش بنیان تولید شدند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی از بخش های مختلف این مرکز بازدید کردند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم گفت: بازاری چند صد میلیاردی در انتظار شرکت های دانش بنیان حوزه لیزر است.

سورنا ستاری اظهار کرد: در حوزه لیزر شاهد اتفاقات بسیار خوبی در کشور بودیم و نهاد های مختلف همچون سازمان انرژی اتمی حمایت های خوبی را از این بخش به عمل آوردند. به طوری که می توان گفت ایران در بخش های مختلف این دانش صاحب سبک است البته نیاز به پیشرفت در بخش هایی همچون تجاری سازی محصولات در این عرصه وجود دارد.

ستاری ادامه داد: شرکت های دانش بنیان با حضور نیروی جوان در حال ثروت آفرینی در این حوزه هستند و همانطور که در این مرکز هم مشاهده کردیم این شرکت ها در حوزهای مختلف لیزر همچون تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، پزوهش سراهای دانش آموزی، شرکت های خلاق در بحث بازی های لیزر و صنعتی مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: مشکلات دریافت مجوزها خصوصا در بخش تجهیزات پزشکی یکی از موانع در این حوزه است که با هماهنگی های لازم در حال رفع آن هستیم که نو بودن این دانش را می توان دلیل وجود این مشکل دانست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این که اتفاقات خوبی در آینده منتظر این حوزه است، گفت: بازار بزرگ چند صد میلیارد دلاری در مسیر حرکت شرکت های دانش بنیان این حوزه وجود دارد، همچنین استارتاپ هایی با حضور نیروی جوان و خلاق در این حوزه در حال شکل گیری هستند که همه این رویدادها نوید اتفاقاتی خوب را در آینده می دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها