جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

دبیرخانه دائمی همایش دانشمندان برتر کشور ایجاد می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:25083
چهارشنبه، ۲۵ مرداد، ۱۳۹۶ | 10:23

دبیرخانه دائمی همایش دانشمندان برتر کشور ایجاد می شود

به منظور برگزاری موفق دومین همایش هم اندیشی دانشمندان برتر کشور با رویکردی جامع تر و آینده نگرانه تر، نشستی جهت ایجاد دبیرخانه دایمی همایش دانشمندان برتر کشور با حضور دکتر وحید احمدی ،معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، دکتر جواد دهقانی، رئیس مرکز ملی منطقه ای علم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و تعدادی از دانشمندان یک درصد برتر کشور در محل وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش دیده بان علم ایران در این نشست دکتر احمدی اظهار داشت: نکته مهمی که در خصوص گردهمایی هم اندیشی دانشمندان برتر کشورمی تواند مطرح باشد این است که بدانیم مخاطبان این مجموعه چه کسانی هستند و فرم و برنامه ریزی این مجموعه چگونه باید باشد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت و ایجاد ارتباطات بین المللی در این راستا گفت: با اتخاذ روش های لازم به گونه ای باید افرادی از رده دانشمندان برتر کشورهای مختلف دنیا دعوت شوند و در خصوص افق های آینده علم در هر رشته ای بحث و تبادل نظر صورت گیرد و راهکارهایی را که می توان برای مرجعیت علمی دانشمندان یک درصد برتر کشور دنبال کرد از این طریق، مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر احمدی گفت: گسترش ارتباطات داخلی این مجموعه با نخبگان داخل کشور هم مهم است تا با هم تبادل اطلاعات داشته و حتی از طریق شبکه های رادیویی و تلویزیونی برنامه هایی تولید شود تا این افراد بتوانند دانش و تجربیات خود را در اختیار جامعه علمی و دانشگاهی کشور قرار دهند.

براساس این گزارش و در ادامه نشست، دکتر دهقانی سرپرست ISC موضوعات مطروحه برای تصمیم گیری در خصوص برگزاری دومین همایش را شامل ارائه محورهای پیشنهادی همایش ، شورای سیاستگذاری ،نحوه مدیریت همایش و حمایت و همکاری دانشگاه ها و موسسات پژوهشی کشور برای مشارکت در این همایش برشمرد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به لزوم تاسیس دبیرخانه دائمی هم اندیشی دانشمندان برتر کشور گفت: ایجاد بانک های اطلاعاتی و شناسایی دانشمندان برتر کشور، ارایه گزارش مستمر دستاوردهای دانشمندان برتر در حوزه های موضوعی از اهداف اساسی این دبیرخانه است.

وی تدوین و برنامه ریزی تکریم و حمایت از دانشمندان برتر، جمع آوری بانک اطلاعاتی از تجربیات موفق دانشمندان برتر، تشکیل یک مجموعه اثرگذار در تصمیم گیری های کلان علمی، ایجاد هسته های هم اندیشی تخصصی در حوزه های مختلف و آینده نگری و شناسایی سمت و سوی علوم تاثیر گذار در توسعه کشور را از اهداف دیگر این دبیرخانه برشمرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها