جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

نظر شورای نگهبان در خصوص لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:25061
سه شنبه، ۲۴ مرداد، ۱۳۹۶ | 15:34

نظر شورای نگهبان در خصوص لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی

اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان در خصوص لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی اعمال شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم با اشاره به لایحه پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی اظهار داشت: این لایحه، مصوب جلسه ۲۸ تیرماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی، در جلسه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نظر شورای نگهبان دراین خصوص اعلام شد.

وی به نظر شورای نگهبان در خصوص این لایحه اشاره کرد و افزود: در نظر شورای نگهبان در خصوص این لایحه آمده است، در تبصره ۹، با توجه به عبارت تبصره، این ایهام وجود دارد که حوزه‌های علمیه نیز زیرنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند که لازم است در این خصوص رفع ابهام شود، تا اظهارنظر ممکن شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم در ادامه گفت: با این وصف بخش های اساسی و مهم مرتبط با وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از خدشه مصون مانده است.

روشن گفت: اکنون کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز اقدام به اصلاح عبارتی کرده و نام حوزه های علمیه را به ابتدای متن منتقل کردند تا شبهه شورای نگهبان رفع شود.

وی افزود: در گفت‌وگویی که با دکتر اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی داشتم، تصمیم گرفته شد این اصلاحیه برای صحن مجلس ارسال شود تا در هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، این وزارتخانه با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری وزارت دادگستری، در حال تدوین آیین‌نامه اجرایی لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی و تقدیم آن به هیات وزیران است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نگاهی متفاوت به پشت پرده پدیده پایان‌نامه نویسی/پایان‌نامه‌نویسان، ظهور «پرولتاریای پژوهشی جدید»/پایان‌نامه نویسی که سالی ۱۰۰ پایان‌نامه می‌نویسد!

زندان و مجازات نقدی در انتظار تهیه کنندگان تقلب علمی/ برخورد انتظامی، تنها تاوان متقلبان علمی

نویسندگان همکار مقالات تقلبی بازپس گرفته شده توسط الزویر: نه تنها مقصر نیستم که قربانی هستیم!

پایان مهلت قانونی تدوین آیین نامه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب علمی/سقف مجازات تخلفات علمی استادان و دانشجویان کجاست؟

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها