شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

پدر منطق فازی در قید حیات است!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:25029
دوشنبه، ۲۳ مرداد، ۱۳۹۶ | 15:25

پدر منطق فازی در قید حیات است!

دانشگاه تهران که روز شنبه از درگذشت دکتر لطفی زاده، پدر منطق فازی خبر داده بود دقایقی پیش اذعان کرد که این استاد، در قید حیات است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دانشگاه تهران روز شنبه ۲۱ مردادماه از فوت دکتر لطفعلی عسکرزاده (لطفی زاده) – پدر نظریه فازی – در آمریکا خبر داده بود. این خبر با توجه به جایگاه علمی برجسته این دانشمند ۹۶ ساله ایرانی بازتاب بسیار وسیعی در رسانه های داخلی داشت و دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم امروز در پیامی رسمی از درگذشت وی ابراز تاسف کرده بود.

در حالی که با توجه به سکوت رسانه های خارجی نسبت به این خبر و عدم تایید آن در سه روز گذشته، ابهامات زیادی در خصوص صحت این خبر وجود داشت و دیده‌بان علم ایران نیز نسبت به صحت این خبر ابراز تردید جدی کرده بود، سرانجام دانشگاه تهران با ارائه توضیحی با اذعان به نادرست بودن خبر منتشر شده از خانواده پروفسور لطفی زاده عذرخواهی کرد.

در توضیح دانشگاه تهران که دقایقی پیش منتشر شده، آمده است: «بخش خبری وب سایت دانشگاه تهران روز شنبه ۲۱ مرداد خبری با عنوان «پدر منطق فازی و دانش‌آموخته دانشگاه تهران درگذشت» منتشر کرد که بر اساس اطلاعات واصله از منابعی آشنا با پروفسور لطفی‌زاده اطلاع‌رسانی شده بود. امروز باخبر شدیم که این استاد ارجمند خوشبختانه در قید حیات هستند.

بنابراین، بخش خبری وب‌گاه دانشگاه تهران خبر مذکور را از وب سایت دانشگاه برداشته، برای این استاد گرانقدر و دانش‌آموخته خود آرزوی تندرستی و طول عمر باعزت می‌کند.

همچنین، از خوانندگان عزیز و خانواده محترم پروفسور لطفی‌زاده بابت انتشار این خبر عذرخواهی می‌نماید.»

دیده‌بان علم ایران هم برای این دانشمند بزرگ ایرانی، آرزوی بهبودی و طول عمر بیشتر دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها