- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

اختصاص بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان بهداشت و درمان

شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین حوزه دریافت کننده تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در دولت یازدهم بودند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران شرکت‌های حوزه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با ارائه بیش از ۷۳۴ طرح، دو هزار و ۱۷۸ میلیارد تومان از تسهیلات این صندوق را به خود اختصاص داده اند.

توفیق شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه بهداشت و درمان در ارائه تولیدات مختلف با ارزش افزوده قابل توجهی مواجه است چنانکه شرکت های یاد شده در عرصه صادرات به کشورهای مختلف و حتی کشورهای پیشرفته موفق شده اند با استاندارد های بین المللی هماهنگ شده و در عرصه های مختلف بویژه در عرصه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی به پیشرفت های قابل توجهی دست یابند.

فعالیت در حوزه فناوری های زیستی با بیش از ۴۸۴ طرح در حوزه تجهیزات پیشرفته، در حوزه ساخت، تولید و آزمایشگاه با بیش از ۳۳۲ طرح، داروهای پیشرفته با ۱۹۲ طرح، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی با ۵۸ طرح بخش هایی از طرح های مرتبط با حوزه پزشکی را به خود اختصاص داده اند.

انواع تسهیلات ارائه شده به حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامل قرض الحسنه، تسهیلات کوتاه مدت، طرح هایی در مرحله توسعه فناوری، طرح های قبل از تولید صنعتی، کمک، مشارکت، سرمایه در گردش و تسهیلات است.

از مجموع شرکت های دانش بنیان ارائه کننده طرح در حوزه یاد شده ۹ درصد دانش بنیان صنعتی، ۲۳ درصد دانش بنیان تولیدی و ۶۸ درصد دانش بنیان نوپا هستند.

انتهای پیام