پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

دستاورد محققان «شریف»: نوار قلب خود را با تلفن همراه به پزشک ارسال کنید

نسخه قابل پرینت
کد خبر:24882
یکشنبه، ۲۲ مرداد، ۱۳۹۶ | 11:36

دستاورد محققان «شریف»: نوار قلب خود را با تلفن همراه به پزشک ارسال کنید

محققان یک شرکت دانش بنیان ایرانی در تلاش‌اند دستگاه نوار قلب تک‌کاناله‌ای را به بیماران عرضه کنند که با استفاده از آن بیمار می‌تواند اطلاعات لحظه‌ای از قلب خود را از طریق تلفن همراه برای پزشک ارسال کند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، احسان پسند از مجریان طرح با اشاره به این‌که دستگاه   mECG به همراه یک اپلیکشن موبایل عرضه می‌شود گفت: بیمارانی که دچار عارضه قلبی باشند و در عین حال دچار درد در ناحیه قفسه سینه شوند با استفاده از این دستگاه قادر خواهند بود که به تنهایی از خود نوار قلب تک کاناله گرفته و برای پزشک در بستر اینترنت ارسال کنند؛ در نهایت با استفاده از این دستگاه پزشک قادر خواهد بود که آریتمی AF که عامل اصلی سکته مغزی است را تشخیص دهد و پروسه درمان AF را شروع کند.

وی با بیان این‌که به واسطه‌ی کاربری تعاملی و نمایش سیگنال بر صفحه نمایش، کاربری این ابزار بسیار ساده خواهد بود، اظهار کرد:  با استفاده از این دستگاه، پزشک قادر خواهد بود از نزدیک یا راه دور ضربان قلب و آریتمیهای قلبی قابل تشخیص توسط یک کانال را شناسایی کند. در واقع این دستگاه دارای قابلیت استفاده توسط پزشک در مطب و همچنین استفاده توسط بیمار در خانه و کنترل پزشک از راه دور است.

به گفته این دانش‌آموخته‌ی صنعتی شریف، گام‌های نخست این طرح بر اساس یک کار دانشگاهی آغاز شد و جمعی از فارغ‌التحصیلان در این کار مشارکت دارند به طوری‌که اعضای این شرکت دارای سابقه فعالیت در حوزه‌های مرتبط فناوری و تخصص علمی مرتبط هستند.

این فعال فناور، هدف اصلی این شرکت را ارائه راهکارهای هوشمند مبتنی بر گوشی تلفن همراه عنوان کرد که ضمن کم‌هزینه بودن، داشتن هزینه کم، به بیماران در  برقرار کردن ارتباط مداوم از راه دور با پزشکان و تیم درمان کمک کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها