جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ‌های ایران افتتاح شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:24809
شنبه، ۲۱ مرداد، ۱۳۹۶ | 12:10

موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ‌های ایران افتتاح شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ، موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ‌های ایران (هرباریوم) را در محل این سازمان افتتاح کرد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر محمد فرهادی در آیین افتتاح موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ های ایران (هرباریوم) گفت: بیش از ۳۰۰۰ نوع گلسنگ در ایران موجود است که ۹۱۰ نوع آن به صورت علمی نامگذاری شده است و هم اکنون ۳۰۰ نوع گلسنگ در این موزه در معرض دید و استفاده محققان قرار دارد.

وی افزود: گلسنگها عموماً با قارچ ها و جلبک ها همزیستی دارند و در تهیه گیاهان دارویی و تحقیقات علوم کشاورزی و زراعی اهمیت زیادی دارند و امروزه از آنها برای تهیه برخی از داروهای آنتی بیوتیک، ضد قارچ و تحریک سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.

دکتر فرهادی با اشاره به اینکه تنها آسیب گلسنگ ها به مجموعه های باستانی و آثار تاریخی است گفت: محققان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران روشی را برای مبارزه نرم با گلسنگ‌ها ابداع کرده اند که هیچ‌گونه تخریب، تغییر رنگ و یا ضرر دیگری برای نقش برجسته و سایر نقوش ندارد.

در جریان بازدید وزیر علوم از موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ های ایران مقرر شد فهرست مشخصات گونه های گلسنگ های ایران در قالب یک پروژه علمی تعریف و پس از انتشار در مجامع علمی داخلی و بین‌المللی ارائه شود.

در ادامه این بازدید، دکتر فرهادی از پژوهشکده کشاورزی و تعدادی از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد و در جریان فعالیت های آنان قرار گرفت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

انتصاب استاد زمین شناسی دانشگاه لرستان به ریاست سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی

تهیه نقشه های پراکنش گیاهان دارویی ۲۷ استان کشور

ساخت ماده اولیه گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی توسط محققان دانشگاهی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها