- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

درگاه خدمات‌رساني شبكه علمي كشور معرفي شد

با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري، معاونين وزير و رؤساي برخي از دانشگاه‌ها، درگاه خدمات‌رساني شبكه علمي كشور معرفي شد.

 

به گزارش دیده‌بان علم ایران دكتر مضطرزاده، رئيس سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران با اشاره به روند اجراي فازهاي مختلف شبكه علمي كشور اظهار داشت: فازهاي مختلف شبكه علمي كشور طبق برنامه زمان‌بندي اعلام شده در حال اجراست.

وي در خصوص ابعاد بين‌المللي اين شبكه افزود: از لحاظ بين‌المللي نيز ارتباط با شبكه‌هاي علمي بين‌المللي نيز فراهم خواهد شد و لذا امروز شاهد توسعه خدمات مختلف بر روي شبكه علمي كشور خواهيم بود و تعداد بيشتري از دانشگاه‌هاي كشور به اين شبكه متصل مي‌شوند.

مدير كل دفتر فناوري اطلاعات سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران نيز به ارائه گزارش درخصوص درگاه خدمات‌رساني شبكه علمي كشور پرداخت.

دكتر محمدخاني افزود: شرايط اتصال دانشگاه‌ها به شبكه علمي كشور مهيا شده و هم‌اكنون ۲۴۰ مركز پژوهشي و دانشگاه قابليت اتصال به اين شبكه را دارند.

وي تصريح كرد: درگاه شبكه علمي نيز كامل شده و تمام مراحل اعم از ثبت نام، عضويت، اتصال و مسائل مالي به صورت الكترونيك انجام مي‌شود.

مدير كل دفتر فناوري اطلاعات سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران گفت: تا پايان سال ۹۶ فازهاي توسعه اين شبكه و اتصال حوزه‌هاي مختلف پزشكي، غير پزشكي، مراكز پژوهشي و پژوهشگران به صورت فازبندي انجام مي‌شود.

وي همچنين از تخفيف ۵۰ درصدي اينترنت در اين شبكه خبرداد و افزود: علاوه بر تخفيف‌هاي ارائه شده از طرف وزارت ارتباطات براي مشتركان اين شبكه ۵۰درصد تخفيف اينترنت نيز در نظر گرفته شده ‌است.

همچنین تفاهم‌نامه بين سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران و سه دانشگاه بزرگ كشور براي اتصال به شبكه علمي كشور به امضا رسيد.

 

به گزارش دیده بان علم ایران در حاشيه مراسم رونمايي از درگاه شبكه علمي كشور با حضور وزير علوم، تحقيقات و فناوري سه تفاهم نامه بين سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران و دانشگاه‌هاي علمي و كاربردي، فني و حرفه‌اي و پيام نور به امضا رسيد.

دكتر محمد فرهادي در اين ديدار گفت: با توجه به توسعه همه جانبه شبكه علمي كشور، اميد است تمام دانشگاه‌ها، مراكز پژوهشي، مراكز پزشكي و حوزوي به تدريج به شبكه علمي كشور متصل شده و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: امكان اتصال تمامي مراكز علمي و تحقيقاتي شهر تهران به شبكه علمي فراهم شده و تا پايان مهر، ۵ شهر و تا پايان سال ۱۰ شهر از خدمات شبكه علمي كشور بهره‌مند مي‌شوند.

انتهای پیام