- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

بزرگترین رقابت علمی دانشجویی کشور در ششمین مسابقه ملی فناوری نانو

ششمین دوره مسابقه دانشجویی ملی فناوری نانو صبح امروز (۲۴ اردیبهشت ماه) با حضور ۴ هزار و ۵۴۵ داوطلب در ۲۰ استان کشور برگزار شد.

هدف از برگزاری این مسابقه که بزرگترین رقابت علمی دانشجویی کشور در زمینه فناوری نانو است، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور افزایش آشنایی دانشجویان با فناوری نانو، گسترش آموزش فناوری نانو در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی – آموزشی کشور و جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و حمایت‌های تشویقی صورت گرفته از سوی ستاد توسعه فناوری نانو است.

این مسابقه در یک مرحله‏ و بصورت تئوری برگزار و کلیه سوالات آزمون به صورت چند گزینه‌ای طراحی شده بود. همچنین در این آزمون تعدادی سوال تشریحی برای سنجش توان آموزشی داوطلبان، علاوه بر سوالات چهار گزینه ای ارائه شد تا داوطلبان دریافت گواهی توانمندی تدریس فناوری نانو به آن پاسخ دهند.

داوطلبانی که بتوانند علاوه بر ۱۰۰ سوال چهار گزینه ای این آزمون به ۳ سوال تشریحی هم پاسخ دهند، بر اساس امتیازی که کسب می‌کنند گواهی تدریس در سه سطح الف، ب و جیم را دریافت خواهند کرد و پس از آن می توانند به تدریس فناوری نانو در آموزش و پرورش یا دانشگاه‌های کشور بپردازند و از حمایت‌های ستاد نانو برخوردار شوند.

در این مسابقه که ۵۶ درصد شرکت کنندگان آن را داوطلبان زن و ۴۴ درصد را داوطلبان مرد تشکیل دادند، ۱۰۶ نهاد فناوری نانو شامل ۶۴ نهاد ترویجی دانشجویی، ۱۶ نهاد ترویجی شرکت‌های آموزشی، ۶ نهاد آموزش وپرورش و ۲۰ نهاد از سایر نهادهای ترویجی مشارکت داشته‌اند.

نتایج این مسابقه نیمه دوم خرداد ماه اعلام و برای برگزیدگان این مسابقه جوایز مختلفی از جمله اعتبار مالی، استفاده از خدمات آزمایشگاهی و فناوری نانو و شرکت در دوره‌های توانمندسازی نیروی انسانی ستاد توسعه فناوری نانو در نظر گرفته شده است.

ایسنا