جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

ایران در جایگاه چهارم المپیاد جهانی کامپیوتر تهران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:24281
چهارشنبه، ۱۱ مرداد، ۱۳۹۶ | 14:10

ایران در جایگاه چهارم المپیاد جهانی کامپیوتر تهران

دانش پژوهان ایرانی که با توجه به امتیاز میزبانی در قالب دو تیم در  المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ در تهران شرکت کرده بودند در رقابت با دانش آموزان حدود ۸۰ کشور خارجی رتبه های چهارم و یازدهم مسابقات را کسب کردند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در این دوره از رقابت‌ها تیم کشور ژاپن با کسب سه مدال طلا توانست جایگاه نخست این رقابت را از آن خود کند. بعد از ژاپن تیم‌های چین و روسیه رتبه‌های دوم و سوم این رقابت را از آن خود کردند.

تیم اصلی ایران هم با کسب یک مدال طلا و سه مدال نقره در جایگاه چهارم قرار گرفت.

محمدحسين نعمت الهي مدال طلا و آرش محموديان بيدگلي، حميدرضا هدايتي و محمد صانعيان نشان هاي نقره، دريافت کردند.

حمید رضا عظمتی، مدير اجرايي المپياد جهاني كامپيوتر ۲۰۱۷ تهران گفت: مجموعاً ۸۴ كشور جهت شركت در المپياد اعلام آمادگي كردند و آموزش وپرورش تمهيدات لازم درخصوص، اقامت، تردد، ويزا و تشريفات ميهمانان را تدارك ديد و در نهايت تنها دو كشور مصر و دومينیكن، موفق به حضور در اين المپياد نشدند.

وی گفت: هر كشور تنها با يك تيم كه معمولا بين یک تا چهار نفر متغير است در اين المپياد شركت كرده اند، البته جمهوري اسلامي ايران به دليل ميزباني با يك تيم اصلي چهار نفره و يك تيم غيررسمي در اين مسابقات حضور يافته بودند.

مدير اجرايي المپياد جهاني كامپيوتر ۲۰۱۷ در ادامه بيان كرد: داشتن حداكثر ۱۸ سال از شرايط شركت كنندگان در المپياد كامپيوتر است، بنابراين دانش آموزان دوره دوم متوسطه در اين المپياد با هم به رقابت مي پردازند.

عظمتي ادامه داد: مبناي سؤالات المپياد اين است كه شركت كنندگان يك الگوريتم را به زبان برنامه تبديل كنند و يك برنامه نويسي را به صورت آزادانه انجام دهند.

به گفته رئيس دانشگاه شهيد رجايي اعلام نتايج براساس جمع بندي امتياز افراد هر تيم انجام شده و در عصر روز پنج شنبه دوازدهم امردادماه، در مراسم اختتاميه مدال هاي رنگارنگ اين دوره از المپياد بين كشورهاي برگزيده، توزيع خواهد شد.

مديراجرايي المپياد جهاني كامپيوتر۲۰۱۷ تهران،گفت: برگزاري اين دوره المپياد، اين امكان را براي نخبگان و شركت كنندگان جهاني فراهم كرده تا با فرهنگ اصيل ايراني آشنا شوند و بتوانند پيام صلح و دوستي ايران را به سايركشورها، اعلام كنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعزام نمایندگان ایران به هجدهمین دوره المپیاد بین المللی میکروالکترونیک

دو طلا و دو نقره، رهاورد دانش‌آموزان ایرانی از المپیاد جهانی زیست‌شناسی

اعضای تیم ملی المپیاد جغرافیا معرفی شدند

دانشمند ایرانی، برنده جایزه ترولند ۲۰۲۲ آکادمی علوم آمریکا شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

  1. حسن گفت:

    آیا در هر رتبه فقط یک کشور می ایستد؟ چند کشور مقام ۴ آوردند. اگر این را هم شفاف بگویند خوشحال می شویم.

سرخط خبرها