پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

ماهواره «دوستی» در نوبت پرتاب است/«پیام امیرکبیر» سال آینده آماده پرتاب می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:24080
دوشنبه، ۹ مرداد، ۱۳۹۶ | 10:58

ماهواره «دوستی» در نوبت پرتاب است/«پیام امیرکبیر» سال آینده آماده پرتاب می شود

رییس سازمان فضایی ایران اعلام کرد: ماهواره پیام امیرکبیر، سال آینده و ماهواره ظفر، دو سال دیگر آماده پرتاب می شوند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر بهرامی در جریان امضای تفاهم‌نامه تاسیس مرکز پژوهش علوم و اکتشافات فضایی با دانشگاه کاشان اظهارکرد: همه فعالیت های فضایی جمهوری اسلامی ایران با اهداف صلح آمیز انجام می شود .

وی با بیان این که ایران سابقه خوبی در طراحی و ساخت ماهواره های سنجشی داشته است، افزود: به همین منظور مرکزی در سال ۱۳۵۰ در ماهدشت کرج تجهیز و فعال شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران ابراز امیدواری کرد با فعال تر شدن این مرکز بانک اطلاعات ماهواره های سنجشی در ماهدشت تشکیل شود تا تمام اطلاعاتی که در سالیان طولانی فراهم شده است به صورت دیجیتال آماده و در دسترس علاقمندان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در ساخت ماهواره های سنجشی با چند دانشگاه کشور همکاری می کنیم  و چند ماهواره نیز در حال ساخت است که ماهواره «پیام امیرکبیر» یکی از آن ها است که در کمتر از یک سال آینده آماده پرتاب می شود.

بهرامی هم چنین با با بیان اینکه ماهواره «ظفر» در دو سال آینده آماده پرتاب می شود، تصریح کرد: ماهواره «دوستی» نیز در نوبت پرتاب است که امیدواریم پرتاب آن نیز انجام شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ماهواره های مخابراتی نیز گفت: مذاکرات بین المللی مفصلی انجام شده تا بتوانیم با تامین ماهواره مخابراتی نیازهای کشور را برآورده کنیم.

رئیس سازمان فضایی ایران همچنین یادآور شد: برای ساخت ماهواره های مخابراتی داخلی نیز فعالیت هایی در پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اقدام است.

وی با اشاره به این که در این پژوهشگاه ساخت ماهواره «ناهید ۱» انجام شده و در حال انجام آزمایش های نهایی است، افزود: در این پژوهشگاه طراحی مفهومی ماهواره «ناهید ۲»  شروع شده و گام های نخست آن در حال انجام است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

درگذشت ریاضیدان برجسته ایرانی در سانحه تلخ رانندگی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها