جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

مرکز پژوهشی علوم و اکتشافات فضایی در دانشگاه کاشان ایجاد می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:24064
دوشنبه، ۹ مرداد، ۱۳۹۶ | 10:45

مرکز پژوهشی علوم و اکتشافات فضایی در دانشگاه کاشان ایجاد می‌شود

 تفاهم نامه همکاری بین سازمان فضایی ایران و دانشگاه کاشان به منظور تاسیس مرکز پژوهشی در زمینه علوم و اکتشافات فضایی در این دانشگاه به امضاء رسید.

به گزارش دیده‌بان علم ایران رئیس دانشگاه کاشان هدف از انعقاد این تفاهم نامه را  همکاری در راه اندازی یک مرکز پژوهشی در زمینه نجوم و اکتشافات فضایی در دانشگاه کاشان عنوان کرد و گفت: امید است با همکاری متقابل بین سازمان فضایی و دانشگاه کاشان بتوان با ایجاد این مرکز پژوهشی و تحقیقاتی، روند رو به رشد و توسعه علمی دانشگاه را در زمینه نجوم و اکتشافات فضایی شاهد بود.

دکتر عباس زراعت تأمین فضای پژوهشی لازم برای مرکز و بکارگیری پژوهشگران و متخصصین لازم با تأیید سازمان فضایی ایران از محل قراردادهای پژوهشی را از جمله تعهدات دانشگاه در این تفاهم نامه بیان کرد و افزود: بر اساس این تفاهم نامه سازمان فضایی ایران نیز، پروژه های مورد نظر خود را در راستای برنامه های راهبردی بلند مدت، تعریف و طی قراردادهای موردی با تامین هزینه از سوی سازمان، به دانشگاه  واگذار می‌کند.

این تفاهم نامه که در شش ماده تنظیم شده است و از تاریخ انعقاد به مدت ۵ سال اعتبار دارد، روز یکشنبه هشتم مرداد ۹۶ به امضای دکتر عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان و دکتر محسن بهرامی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران رسید.

دانشگاه کاشان دراین تفاهم نامه متعهد شده زیر ساختهای لازم را برای ساخت پژوهشکده فراهم کند و سازمان فضایی ایران نیز نسبت به تجهیز آن برای انجام کارهای تحقیقاتی اقدام کند.

دکتر زراعت همچنین از انقعاد تفاهم نامه ای دیگری بین سازمان فضایی ایران با دانشگاه کاشان با عنوان مسابقه اهداف تاسواره ها خبر داد و گفت: این تفاهم نامه با این هدف امضا شده که پرتاب ماهواره های مکعبی چه کاربردهای علمی را برآورده می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

درگذشت ریاضیدان برجسته ایرانی در سانحه تلخ رانندگی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها