پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

ثبت واکسن فلج اطفال موسسه رازی در وزارت بهداشت پس از ده‌ها سال تولید

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23991
یکشنبه، ۸ مرداد، ۱۳۹۶ | 11:43

ثبت واکسن فلج اطفال موسسه رازی در وزارت بهداشت پس از ده‌ها سال تولید

واکسن فلج اطفال تولید شده در موسسه رازی در وزارت بهداشت ثبت شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مهرداد راسخی، معاون تضمین کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: بر اساس استانداردهای جهانی، مقررات خاصی برای تولیدات ایجاد شده که بر مبنای آن تمامی محصولات باید دارای پرونده جامع دارویی به نام CTD باشد.

وی با اشاره به اینکه موسسه رازی موفق شده نخستین فرآورده پزشکی مورد مصرف انسانی خود را در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ثبت برساند، اظهار کرد:  این محصول از ده ها سال پیش توسط موسسه رازی تولید می شود اما بر اساس استانداردهای جهانی، مقررات خاصی برای تولیدات ایجاد شده که بر مبنای آن تمامی محصولات باید دارای پرونده جامع دارویی به نام CTD باشد.
وی با اشاره به اینکه این CTD براساس فرمت جهانی تدوین و برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده، افزود: این موسسه موفق شده بر اساس فرمت CTD واکسن فلج اطفال را در وزارت بهداشت به ثبت برساند.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی خاطرنشان کرد: این نخستین تجربه موسسه رازی در ثبت فرآورده های پزشکی بوده و باقی مانده این فرآورده های مصرف انسانی نیز بر اساس همین روند تکمیل شده و پرونده جامع دارویی برای آن ها طی دو سال آینده در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه عدم ثبت محصولات به معنای نداشتن گواهی کیفیت نیست، گفت: نزدیک به نیم قرن از تولید واکسن فلج اطفال توسط موسسه رازی می گذرد و تاثیر این واکسن در ریشه کنی بیماری فلج اطفال به معنای کیفیت بالا و ضمانت محصولات این موسسه است.

دکتر راسخی تاکید کرد: بر اساس قواعد جهانی این موسسه باید پرونده جامع دارویی برای ثبت محصولات تشکیل دهد، البته نداشتن این گواهی به معنای بی کیفیتی محصولات نیست چرا که کیفیت در مقام عمل به اثبات می رسد و بر همین مبنا فرآورده های پزشکی موسسه رازی، کیفیت خود را به اثبات رسانده است!

وی تاکید کرد: این الزامات جهانی است که ما را وادار می کند تا پرونده تکنولوژی یا CTD داشته باشیم که در حال حاضر این پرونده تشکیل شده و موفق به ثبت محصول واکسن فلج اطفال شده ایم و در کل جهان دارای شماره ثبت این واکسن هستیم.

معاون تضمین کیفیت موسسه رازی اضافه کرد: بر اساس همین کیفیت بالای محصولات موسسه رازی، سرم های درمانی ضد مارگزیدگی و عقرب زدگی، واکسن فلج اطفال و واکسن ام ام آر این موسسه به کشورهای همسایه ایران و نیز کشورهای بزرگ دنیا صادر می شود و بسیاری از آنان خواستار این محصولات هستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در تداوم پروژه های متعدد تولید واکسن کووید ۱۹ در ایران: نخستین واکسن mRNA ایرانی به مرحله کارآزمایی بالینی رسید

گسترش واکسیناسیون کرونا در آلمان به کودکان بالای ۱۲ سال

جناب نمکی! می گویید «برای تکه تکه شدن روی مین» هستید؛ اما این جان مردم است که به هوا می‌رود!

واکسن کووید ۱۹ تاثیری بر شیر مادر ندارد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها