- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

رقابت بین‌المللی تصاویر میکروسکوپی در دانشگاه امیرکبیر

مسابقه بین المللی عکس میکروسکوپی از سوی دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این دانشگاه با هدف ایجاد بستری مناسب برای پژوهشگران و دانشجویان علاقه مند اقدام به برگزاری مسابقه عکس بین‌المللی عکس میکروسکوپی کرده است.
این مسابقه بین‌المللی ضمن معرفی بهترین آثار میکروسکوپی پژوهشگران، اساتید و دانشجویان حوزه‌های مختلف علمی، پیشرفت‌ها و یافته‌های اخیر در زمینه عکس میکروسکوپی را مورد توجه قرار می‌دهد.
این مسابقه در دو بخش «موضوعی» و «آزاد» برگزار خواهد شد. بخش موضوعی مسابقه در ۶ زمینه «متالوگرافی»، «مینرالوگرافی»، «سرموگرافی»، «بیومواد و علوم زیستی»، «نانو مواد» و «فیبرها و پلیمرها» پذیرای آثار میکروسکوپی شرکت کنندگان است.
در بخش آزاد نیز تصاویر میکروسکوپی از تمام رشته‌ها و زمینه‌های علمی پذیرفته خواهد شد و تفاوت اصلی آن با بخش موضوعی، معیارداوری متفاوت این بخش است.
برای ارسال آثار محدودیتی در نوع میکروسکوپ مورد استفاده وجود ندارد و تصاویر میکروسکوپی ثبت شده توسط هر یک از انواع میکروسکوپ‌های نوری، الکترونی، پروبی و سایر روش‌های مرتبط می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
اصلی‌ترین هدف این مسابقه ایجاد بستری مناسب برای پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند در سراسر دنیا است تا همگام با به اشتراک گذاشتن آثار میکروسکوپی در زمینه‌های مختلف علمی از یافته‌های جدید در زمینه مطالعاتی خود بهره‌مند شوند.
این مسابقه در روز۲۵ و ۲۶ مهرماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام