جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تهران از جمعه، میزبان المپیاد جهانی کامپیوتر است

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23799
چهارشنبه، ۴ مرداد، ۱۳۹۶ | 16:11

تهران از جمعه، میزبان المپیاد جهانی کامپیوتر است

المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ با رقابت ۸۵ کشور از ششم تا سیزدهم مردادماه در تهران برگزار می شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر حمیدرضا عظمتی، سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ با اعلام این مطلب افزود: از سال ۲۰۱۲ موضوع برگزاری این رقابت‌ها در ایران مطرح شد که با توجه به درخشش تیم‌های ایرانی در عرصه‌های مختلف جهانی در سال ۲۰۱۳ با برگزاری این مسابقات در ایران موافقت شد.

وی با بیان اینکه با موافقت کمیته بین‌المللی المپیاد کامپیوتر با برگزاری این رقابت‌ها در ایران اجرای این مسابقات اجرای این مسابقات در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت اضافه کرد: در سال ۹۵ اجرای این مسابقات پیگیری شد و بودجه برگزاری آن از طریق وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافت و با مصوبات مجلس شورای اسلامی، مقدمات اجرای آن فراهم شد.

عظمتی وزارت آموزش پرورش را متولی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر عنوان کرد و گفت: این دوره از مسابقات پر تعدادترین دوره از دوره‌های مسابقات کامپیوتر است چرا که در آن ۸۵ کشور در قالب تیم‌های چهار نفره حضور دارند.

وی با بیان اینکه دراین رقابت کشور فلسطین برای اولین بار حاضر خواهد شد خاطرنشان کرد: برگزیدگان ایرانی این دوره از مسابقات می‌توانند از تسهیلاتی چون ورود بدون آزمون به دانشگاه‌ها در رشته‌های مربوط بهره‌مند شوند.

سخنگوی المپیاد جهانی ۲۰۱۷ کامپیوتر با بیان اینکه ایران برای سومین بار میزبان برگزاری المپیادهای جهانی است یادآور شد: پیش از این ایران میزبانی المپیادهای “نجوم” و “فیزیک” را عهده دار بوده است.

وی همچنین در پایان از میزبانی ایران برای برگزاری المپیاد زیست شناسی خبرداد و گفت: المپیاد ۲۰۱۸ زیست شناسی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تیم ایران بر سکوی چهارم المپیاد جهانی کامپیوتر ایستاد

ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر، پانزدهم شد

ایران در جایگاه چهارم المپیاد جهانی کامپیوتر تهران

تهران، آماده میزبانی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها