جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

«مرکز تحقیق و توسعه فناوری‌های مهندسی‌پزشکی» ایران و چین افتتاح شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23648
سه شنبه، ۳ مرداد، ۱۳۹۶ | 10:52

«مرکز تحقیق و توسعه فناوری‌های مهندسی‌پزشکی» ایران و چین افتتاح شد

مرکز تحقیق و توسعه فناوری‌های مهندسی پزشکی مشترک ایران و چین با حضور هیات ایرانی و چینی در کشور چین افتتاح شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران مرکز تحقیق و توسعه فناوری‌های مهندسی پزشکی مشترک ایران و چین با حضور هیات ایرانی به ریاست سعید سرکار رییس مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی در پزشکی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مسوولین مرکز توسعه فناوری مهندسی پزشکی سوژو ( SIBET انستیتو توسعه فناوری- مهندسی پزشکی سوژو) به نمایندگی از آکادمی علوم چین رسما افتتاح شد.


موافقت‌نامه تاسیس این مرکز در زمان سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به چین در آبان ماه ۹۵ و پیرو مذاکرات مشترک بین ریاست آکادمی علوم چین و سورنا ستاری به امضای طرفین رسیده بود.


این مرکز به عنوان پایگاه همکاری طرفین در حوزه مهندسی پزشکی و انجام تحقیقات مشترک بازار محور، تاسیس شده و ماموریت های مختلفی برای آن تعیین شده است که برخی از این ماموریت ها شامل انجام طرح های تحقیقاتی مشترک پایه در حوزه مهندسی پزشکی، تبادل دانشجو و محقق، برگزاری کارگاه های مشترک علمی و فناوری و توسعه محصولات مشترک می شود.


همچنین همکاری در بهره مندی از زیرساخت های دو کشور در راستای  انجام R&D محصولات جدید و همکاری در دریافت مجوزها و تاییدیه های متقابل در دو کشور در حوزه تجهیزات پزشکی برای ورود به بازار دو کشور ایران و چین و سایر کشورها نیز از دیگر ماموریت های تعیین شده برای این پایگاه مشترک است.

این مرکز به عنوان پایگاه مشترک در خدمت محققین و شرکت های دانش بنیان دو کشور در حوزه مهندسی پزشکی در راستای انجام ماموریت های فوق، فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فردا در تهران برگزار می شود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده کشور/ افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش و رونمایی از ۴۰ دستاورد فناورانه

از یکشنبه آینده آغاز می شود: بزرگداشت «هفته ترویج علم» با رویکرد «شناخت ایران زمین»

با بررسی گسترده ۱۱ نژاد ایرانی؛ مشخصات ژنتیکی گستره ژنومی جمعیت ایرانی شناسایی شد

رونمایی از یک محصول نانویی با کاربردهای بهداشتی، پزشکی و غذایی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

  1. Saadat گفت:

    سلام خیلی خوشحال شدم از این اقدام مشترک ایا امکان همکاری با این مرکز وجود دارد.بنده تحصیلاتم در رشته مهندسی برق و کامپیوتر میباشد و تسلط بزبان انگلیسی هستم سعادت

سرخط خبرها