جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ستاری: در معاونت علمی می‌مانم

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23576
دوشنبه، ۲ مرداد، ۱۳۹۶ | 11:17

ستاری: در معاونت علمی می‌مانم

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: به هیچ وزارتخانه‌ای نمی‌روم و در معاونت علمی می‌مانم.

به گزارش دیده‌بان علم ایران سورنا ستاری که از نمایشگاه الکامپ بازدید می‌کرد به خبرنگاران گفت: هیچ پست وزارتی را قبول نمی‌کنم.

ستاری این اظهارات را در حالی مطرح کرد که از وی به عنوان گزینه وزارت علوم در دولت دوازدهم نام برده شده بود.

وی با اشاره به اینکه به زودی طرح شرکت های خلاق اجرایی می‌شود، افزود: شرکت های خلاق شرکت هایی هستند که به دلایل مختلف از جمله تکنولوژی بالا نمی‌توانند دانش بنیان باشند اما کارآفرین خوبی هستند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور افزود: پلتفرم شرکت های خلاق تا یک ماه دیگر اجرایی می‌شود.

وی به ارایه خدمات به شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ خدمت به این شرکت ها ارائه می شود که معافیت های مالیاتی و گمرکی از جمله این خدمات است.

ستاری به مشکلات شرکت های دانش بنیان نیز پرداخت و گفت: یکی از مشکلات این شرکت ها بوروکراسی و اخذ مجوز است و در ستاد اقتصادی مقاومتی به دنبال رفع این موضوعات هستیم.

معاون علمی رئیس جمهوری گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی در جلسه قبل این ستاد طرحی را ارائه کرده است. اما از یک اقتصاد نفتی نمی توان بیش از این انتظار داشت.

وی با اشاره به اینکه این مجوزها حذف خواهند شد، افزود: سیستمی که به اقتصاد نفتی عادت کرده است به راحتی نمی‌تواند تغییر کند؛ جهت گیری دولت حمایت از شرکت های دانش بنیان است و در این راستا گام برمی دارد.

ستاری به استقبال خوب استارتاپ ها در نمایشگاه الکامپ اشاره کرد و گفت : هرچند این نمایشگاه با دوره قبلی حدود ۶ ماه فاصله دارد اما تعداد زیادی استارتاپ در این نمایشگاه حضور داشته و ایده ها و محصولات خود را ارایه می دهند.

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) که از ۳۰ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافته است امروز به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها