- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

اعزام پنج تیم از دانشگاه امیر کبیر به مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷

دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم های بین‌المللی ایرانی جهان در عرصه رباتیک به منظور شرکت در مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۱۷ ژاپن، روز جمعه ۳۱ تیرماه راهی شهر ناگویا می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، سروش صادق نژاد، رئیس اداره انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه در خصوص برگزاری مسابقات جهانی ربوکاپ، گفت: این رقابت‌های علمی-تحقیقاتی هر سال با حضور بهترین تیم‌های رباتیک جهان، زیر نظر فدراسیون جهانی ربوکاپ و در یکی از کشورهای فعال در این زمینه، در لیگ‌های مختلف برگزار می‌شود. دوره بیست و یکم این رقابتها در کشور ژاپن، مهد رباتیک دنیا در حوزه های مختلف پژوهشی و صنعتی برگزار شده تا تیم های مختلف در این حوزه از حدود ۵۰ کشور در یک رقابت شش روزه دستاوردهای خود را ارزیابی کنند.


عضو هیات رئیسه لیگ ربات های انسان نما افزود: امسال نیز این مسابقات از ۳ تا ۸ مرداد به میزبانی شهر ناگویای ژاپن با حضور حدود ۳۰۰ تیم از کشورهای ایران، آلمان، آمریکا، پرتغال، اتریش، چین، برزیل، هلند، ترکیه، مکزیک، ژاپن، کانادا و سنگاپور، روسیه، تایوان، در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی برگزار شده و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با ۵ گروه در لیگ های مختلف این مسابقات شرکت خواهد داشت. در بخش علمی این رقابت ها نیز در روز ۹ مردادماه سمپوزیوم بین المللی ربوکاپ برگزار می شود که در آن بخش نیز نمایندگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی خود در قالب مقاله و پوستر خواهند پرداخت.

انتهای پیام