جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

گزارش روند اجرای سند هوافضا در ستاد راهبری نقشه جامع علمی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23271
چهارشنبه، ۲۸ تیر، ۱۳۹۶ | 12:45

گزارش روند اجرای سند هوافضا در ستاد راهبری نقشه جامع علمی

نود و پنجمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش دیده بان علم ایران در ابتدا گزارش رصد و پایش علمی در سطح ملی و بین‌المللی که توسط ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تهیه شده بود، ارائه شد.

دستور بعدی جلسه ۹۵ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، گزارش روند اجرای سند هوافضا بود که توسط دکتر منوچهر منطقی، رییس مرکز ملی فضایی کشور ارائه شد.
در این گزارش با اشاره به رشد تولیدات علمی کشورمان در سال‌های اخیر در حوزه هوافضا، برخی از آمارها در این زمینه نیز تحلیل و بررسی شد.
در ادامه گزارش ارائه شده توسط رئیس مرکز ملی فضایی کشور با اشاره به برنامه‌های کشور در زمینه پرتاب ماهواره بومی، برخی از از کمبودها و کاستی‌ها در این حوزه مورد اشاره قرار گرفت.
در پایان این گزارش با اشاره به اهمیت فناوری فضایی به عنوان یک فناوری پیشرو، اهتمام به همکاری‌های بین‌المللی در این حوزه، ضمن توجه به مصالح ملی کشور، نیز مورد اشاره قرار گرفت.
 بعد از ارائه این گزارش اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کردند که اهم آن توجه به ابعاد حقوقی فعالیت‌های فضایی، رفع موانع ساختاری در تصمیم‌گیری‌های کلان و در نظر گرفتن امنیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فعالیت‌های فضایی بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

بیانیه اتحادیه انجمن‌های ایرانی علوم ریاضی در خصوص مصوبه کنکوری شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها