جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

فرهاد رهبر: دانشگاه آزاد را نمی‌توان با جناح‌بندی اداره کرد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23238
سه شنبه، ۲۷ تیر، ۱۳۹۶ | 12:24

فرهاد رهبر: دانشگاه آزاد را نمی‌توان با جناح‌بندی اداره کرد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه موضوع آموزش و پژوهش جناح‌بندی نمی‌شناسد گفت: با جناح‌بندی و گروه بازی نمی‌توانیم دانشگاه را مدیریت کنیم و اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم دانشگاه دچار مشکل خواهد شد بنابراین افراد از هر جناج می‌توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر فرهاد رهبر در اولین جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه علی‌رغم نوپا بودن نسبت به سایر دانشگاه‌های دارای قدمت  توانسته سرعت خوبی را در تولید علم به‌دست بیاورد گفت: امیدواریم با کمک اعضای هیات علمی،کارکنان و دانشجویان این دانشگاه این ارتقاء علمی را سرعت ببخشیم .

وی ادامه داد: بر اساس گفته‌های مقام معظم رهبری کلید پیشرفت در هر کشوری توسعه علم و فناوری است و آینده و حیات هر ملت بستگی به میزان توجه به این حوزه دارد که دانشگاه آزاد تاکنون توانسته این توجه را اثبات کند.

رهبر ادامه داد:‌ نوآوری و نواندیشی دو الزام مهم در حوزه آموزش است و توان علمی و سرعت علمی دو فاکتوری هستند که می‌توانند دانشگاه‌ها را به این موضوع نزدیک کنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:‌ دانشگاه‌ها توانسته‌اند به توان علمی لازم برسند ولی به دلایلی هنوز جرات علمی در بین اساتید به وجود نیامده است؛ چرا که ما نتوانسته‌ایم از علم برای تولید ثروت و ارزش افزوده استفاده کنیم.

رهبر در ادامه با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری بر نوآوری و اقتصاد دانش بنیان برای تولید ثروت است گفت:‌ تبدیل ایده به محصول دارای  خطراتی است که این فرصت را از محققان ما گرفته و در آینده دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه های خود به سراغ این موضوع می‌رود که به توان علمی اضافه کند تا بتوانیم از علم تولید ثروت و ارزش افزوده کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به این که با افزایش جرات علمی و تولید ثروت و ارزش افزوده می‌توانیم درامدهای دانشگاه را تامین کنیم افزود:‌ درآمدهای ناشی از آموزش را نمی‌تواند دانشگاه آزاد را کمک کند و تکیه بر درآمدهای پژوهشی می‌تواند اثر گذار باشد.

 در ادامه این جلسه دکتر علی محمد نوریان سرپرست سابق دانشگاه آزاد اسلامی طی سخنانی با بیان اینکه تجربیات سه ماهه خود را تقدیم به دکتر رهبر خواهم کرد و آرزوی موفقیت برای وی در سمت ریاست دانشگاه آزاد دارم، گفت: دانشگاه آزاد توانست طی ماه‌های گذشته در دریای پر تلاطم خود را حفظ کند.

وی تاکید کرد: در هر سنگری که باشم کارگزار کوچک نظام جمهوری اسلامی هستم و در مدت حضورم در دانشگاه آزاد اگر کسی از اینجانب مکدر شده باید بگویم همه موضوعات در راستای اعتلای دانشگاه آزاد بوده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها