پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

«شهر بین‌المللی دانایی، فناوری و رسانه» در دانشگاه آزاد فیروزکوه افتتاح شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23113
دوشنبه، ۲۶ تیر، ۱۳۹۶ | 10:10

«شهر بین‌المللی دانایی، فناوری و رسانه» در دانشگاه آزاد فیروزکوه افتتاح شد

نخستین شهر بین المللی دانایی، فناوری و رسانه با حضور رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و جمعی از مسئولان محلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه افتتاح شد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: این مهم‌ترین اقدامی است که در عرصه حمایت پژوهش و فن آوری در دانشگاه و کشور اتفاق افتاده است.

وی با بیان اهمیت احداث شهر دانایی ادامه داد: از این پس همه پژوهشگران و اندیشمندان می توانند علاوه بر استفاده بهینه از زیرساخت های عالی این شهر از قبیل کارگاه ها، آزمایشگاه ها و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری این مجموعه عظیم علمی، برای تجاری سازی محصولات دانش بنیان خود نیز از طریق حمایت های مادی و معنوی این مجموعه اقدام کنند.

زارع با تشریح قابلیت های شهر دانایی گفت: اکنون صاحبان صنایع و سرمایه، داخلی و خارجی علاقه مند هستند در پروژه های دانش بنیانی که از طریق این مجموعه عرضه شوند، سرمایه گذاری کنند و این یک موقعیت ویژه برای دانشگاه های سراسر کشور است.

وی با تشکر از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه به دلیل ایجاد این فرصت طلایی برای پژوهشگران و اندیشمندان تاکید کرد: از میان ده‌ها مورد ممکن برای احداث شهر دانایی، فیروزکوه بهترین گزینه بود که انتخاب شد و این یعنی یک توسعه پایدار برای مجموعه این شهرستان فرهنگ دوست و دانشمندپرور.

زارع از همه مسئولان شهرستانی بویژه حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه فیروزکوه، گفت: باید به هرطریق ممکن این شهر بین المللی مورد حمایت مسئولان ارشد قرار بگیرد تا از فرصت موجود حداکثر استفاده بشود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی را به ایجاد بستری مناسب برای رشد اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش را که فرمایش مقام معظم رهبری است، مثبت و راهبردی عنوان کرد و گفت: امروز همه امکانات دانشگاهی برای ارتقا و جهش پژوهشی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان بسیج شده است.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کاهش ساعات موظفی تدریس اعضای هیات علمی فناور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد، مهلت دفاع از پایان‌نامه ها را تمدید کرد

پذیره‌نویسی “فراصندوق سرمایه‌گذاری” آغاز شد

آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد به آذرماه موکول شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها