پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

دانشگاه‎های علوم پزشکی آزاد اسلامی در مراکز استان‎ها هم تشکیل می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23111
دوشنبه، ۲۶ تیر، ۱۳۹۶ | 09:42

دانشگاه‎های علوم پزشکی آزاد اسلامی در مراکز استان‎ها هم تشکیل می‌شود

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزئیات آغاز به کار اولین دانشگاه جامع علوم پزشکی آزاد اسلامی و تفاوت آن با تاسیس سازمان نظام پزشکی در دانشگاه آزاد که پیش از این سرپرست دانشگاه از ایجاد آن خبر داده بود، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر سیدعلی ابطحی در این باره گفت: «دانشگاه جامع علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران مشتمل بر واحدهایی است که با یکدیگر ادغام می‎شوند و این دانشگاه برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‎‌شود. واحدهای پزشکی، علوم دارویی، دندانپزشکی و سایر واحدهای سطح شهر تهران مانند علوم و تحقیقات، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران را تشکیل می‎دهند.»

او ادامه داد: «دانشگاه جامع علوم پزشکی آزاد اسلامی مصوبه‎ای است که در هیات رئیسه، هیات امنای دانشگاه آزاد و همچنین حمایت‎های دکتر ولایتی تشکیل شده و برای اجرا به سازمان مرکزی ابلاغ شده است. روز سه‎شنبه (۲۰ تیر) سرپرست دانشگاه آزاد دستور تشکیل جلسات کمیته اجرایی و تهیه ساختار سازمانی را داده است و امیدواریم تا هفته آینده ساختار سازمانی و شرح وظایف دانشگاه جامع علوم پزشکی دانشگاه آزاد تهیه و انجام شود.»

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد افزود: «نه تنها دانشکده پزشکی،‌ علوم دارویی و دندانپزشکی تجمیع می‎شوند بلکه در زیر مجموعه اینها دانشکده‎هایی نیز وجود دارد. بنابراین دانشگاه جامع علوم پزشکی آزاد یکی از دانشگاه‎های بزرگ علوم پزشکی کشور به حساب می‎آید که دارای امکانات بالایی هم است.»

او همچنین از تشکیل دانشگاه‎های علوم پزشکی آزاد اسلامی در مراکز استان‎ها در آینده خبر داد و گفت: «نه تنها این دانشگاه را در تهران برقرار می‎کنیم، بلکه در آینده نیز در مراکز استانها مانند مشهد، اصفهان و سایر شهرهایی که شرایط تشکیل دانشگاه جامع را داشته باشند، این سیاست را ادامه و عملیاتی می‏‌کنیم.»

ابطحی در ادامه به آغاز به کار دانشگاه جامع علوم پزشکی آزاد در تهران اشاره کرد و افزود: «در حال حاضر دانشکده‎های پزشکی، علوم دارویی و دندانپزشکی در حال فعالیت هستند، اما تحت نظر و فرماندهی دانشگاهی جامع نبودند. یعنی هر کدام از آن‎ها به صورت مستقل اداره می‎شدند.»

او درباره تفاوت این دانشگاه با سازمان پزشکی دانشگاه نیز توضیح داد: «برنامه‌‎هایی مانند راه‎اندازی این سازمان مدنظر مسئولان دانشگاه آزاد هست و تاکنون هم اقدامات و جمع‌بندی‎هایی در این باره انجام شده است. شاید در آینده معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد به سازمان علوم پزشکی تبدیل شود. البته تاکنون این مساله در هیات امنای دانشگاه آزاد مطرح بوده و هست و جزئیات بیشتر در این باره متعاقبا تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود. اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد در شرایط فعلی هنوز صلاح ندانسته‎اند که سازمان علوم پزشکی تشکیل شود و فقط با راه‎اندازی دانشگاه جامع علوم پزشکی موافقت کرده‌اند.»

او افزود: «اگر معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد به سازمان علوم پزشکی تبدیل شود، قطعاً اختیارات آن گسترده‎تر از معاونت می‏‌شود. خوشبختانه در سطوح کارشناسی ارشد، دکتری (PH.D)، رشته‎های بین رشته‎ای و… با پیشرفت و توسعه‎ بسیار خوبی مواجه هستیم. از طرفی دانشگاه آزاد اسلامی شرایط خوبی در تخصص‎هایی مانند اطفال، زنان و زایمان، جراحی و اورژانس دارد و منظورم این است که توانایی تبدیل شدن به سازمان را هم دارد.»

ابطحی در پایان گفت : «زمانی‎ که تشکیلات کوچک می‎شوند طبیعتا توانمندی تشکیلات نیز افزایش پیدا می‌‏کند. پس توسعه به معنای افزایش ردیف و تشکیلات نیست بلکه به مفهوم اقتدار کاری است.»

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستین دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

جذب ۵۰۰ عضو هیات علمی جدید در حوزه پزشکی دانشگاه آزاد طی سه سال

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها