- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

آزمایشگاه متن‌کاوی و یادگیری ماشین با هوش مصنوعی آغاز به کار کرد

دومین آزمایشگاه ایرانداک با عنوان «متن‌کاوی و یادگیری ماشین» در زمینه روش‌های هوش‌مصنوعی برای ماشینی‌کردن فرایند درک و برداشت مفاهیم داده‌های گوناگون به‌ویژه متن آغاز به کار کرد.
به گزارش دیده بان علم ایران در آزمایشگاه «متن‌کاوی و یادگیری ماشین» روش‌های گوناگون متن‌کاوی روی متون علمی، اجرا و آزمایش و الگوریتم‌ها، روش‌ها، ابزارها، و سامانه‌های کاربردی تازه همخوان با پیکره زبان علمی (به‌ویژه برای زبان فارسی) برای استخراج دانش از متون طراحی و ساخته می‌شود.

این آزمایشگاه با هدف کاربست مفاهیم یادگیری ماشین در سامانه‌های پردازش زبان طبیعی، ساخت و اشاعه پیکره‌های زبانی علمی بر پایه منابع ایرانداک، ارائه ابزارهایی برای خودکارسازی فرایندهای گوناگون سازمان‌دهی اطلاعات، کاربرد دستاوردهای پژوهش‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی در پروژه‌های صنعتی، و تعریف کار برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بر پایه نیازهای علمی و فنی پژوهشگاه ایجاد شده است. گفتنی است، آزمایشگاه متن‌کاوی و یادگیری ماشین با امکاناتی نظیر سیستم‌های کامپیوتری مناسب برای اجرای الگوریتم‌های متن‌کاوی، ابزارهای پایه پردازش زبان طبیعی فارسی، و متون علمی ساختارمند و غیرساختارمند حوزه‌های گوناگون به زبان فارسی کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام