سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

آزمایشگاه متن‌کاوی و یادگیری ماشین با هوش مصنوعی آغاز به کار کرد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23007
یکشنبه، ۲۵ تیر، ۱۳۹۶ | 11:03

آزمایشگاه متن‌کاوی و یادگیری ماشین با هوش مصنوعی آغاز به کار کرد

دومین آزمایشگاه ایرانداک با عنوان «متن‌کاوی و یادگیری ماشین» در زمینه روش‌های هوش‌مصنوعی برای ماشینی‌کردن فرایند درک و برداشت مفاهیم داده‌های گوناگون به‌ویژه متن آغاز به کار کرد.
به گزارش دیده بان علم ایران در آزمایشگاه «متن‌کاوی و یادگیری ماشین» روش‌های گوناگون متن‌کاوی روی متون علمی، اجرا و آزمایش و الگوریتم‌ها، روش‌ها، ابزارها، و سامانه‌های کاربردی تازه همخوان با پیکره زبان علمی (به‌ویژه برای زبان فارسی) برای استخراج دانش از متون طراحی و ساخته می‌شود.

این آزمایشگاه با هدف کاربست مفاهیم یادگیری ماشین در سامانه‌های پردازش زبان طبیعی، ساخت و اشاعه پیکره‌های زبانی علمی بر پایه منابع ایرانداک، ارائه ابزارهایی برای خودکارسازی فرایندهای گوناگون سازمان‌دهی اطلاعات، کاربرد دستاوردهای پژوهش‌های دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی در پروژه‌های صنعتی، و تعریف کار برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری بر پایه نیازهای علمی و فنی پژوهشگاه ایجاد شده است. گفتنی است، آزمایشگاه متن‌کاوی و یادگیری ماشین با امکاناتی نظیر سیستم‌های کامپیوتری مناسب برای اجرای الگوریتم‌های متن‌کاوی، ابزارهای پایه پردازش زبان طبیعی فارسی، و متون علمی ساختارمند و غیرساختارمند حوزه‌های گوناگون به زبان فارسی کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

گزارش تبصرة ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیة آثار علمی» منتشر شد

همانندجویی کتاب به خدمات «ایرانداک» افزوده شد

سه دانشگاه ایرانی در جمع برترین‌های رتبه‌بندی جهانی پایداری «کیو. اس.»

حضور ۶۵ دانشگاه ایران در تازه ترین رتبه بندی تایمز/سه دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها