جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ملک‌زاده: وزارت بهداشت رکورددار اختصاص سهم یک درصدی پژوهش پس از انقلاب/افزایش سه برابری استناد به مقالات محققان ایرانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:23005
یکشنبه، ۲۵ تیر، ۱۳۹۶ | 10:41

ملک‌زاده: وزارت بهداشت رکورددار اختصاص سهم یک درصدی پژوهش پس از انقلاب/افزایش سه برابری استناد به مقالات محققان ایرانی

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با اعلام این که طی دو سال و نیم گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان از بودجه وزارت بهداشت صرف تحقیقات شده است گفت:‌ وزارت بهداشت دولت یازدهم، تنها وزارتخانه‌ای است که سهم یک درصدی پژوهش از بودجه دستگاه‌های اجرایی را برای نخستین بار به طور کامل محقق کرد و رکورددار دستگاه‌های اجرایی پس از انقلاب شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر رضا ملک‌زاده روز یکشنبه در همایش معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از بودجه دانشگاه های علوم پزشکی کشور در فعالیت های تحقیقاتی هزینه شده است.

وی  با بیان این که برای دستیابی به پیشرفت باید به امر تحقیقات توجه کنیم، اظهار کرد: طبق گزارش عملکرد تحقیقات و فناوری ارائه شده، تاکنون توانسته‌ایم بیشتر اهداف بالادستی را محقق کنیم که ارتقای کیفیت پژوهش‌ها یکی از این اهداف بود.

معاون تحقیقات و فناوری  وزیر بهداشت افزود: ارتقای کیفیت پژوهش‌ها در حالی محقق شد که چالش‌های زیادی در این زمینه داشتیم، اما با این وجود توانستیم به این امر دست یابیم. از سال ۹۲ تا کنون میزان استناد به مقالات محققان ایرانی سه برابر شده است که این موضوع می‌تواند در آینده کمک زیادی به کشور کند.

وی ادامه داد: همچنین بخش عمده‌ای از وقت و انرژی خود را در این دوره صرف توسعه زیرساخت‌های پژوهش کرده‌ایم که اثرات این اقدام در پنج سال آینده مشخص می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت  اظهار کرد:‌ از طرفی ۲۵۰ میلیارد تومان از این یک درصد بودجه وزارت بهداشت صرف تحقیقات شد و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد از بودجه یک درصد پژوهش دانشگاه‌های علوم پزشکی در بخش تحقیقات هزینه شد.

وی تاکید کرد:‌ صرف این هزینه‌ها در بخش تحقیقات می‌تواند کمک جدی به کشور کند تا با سرعت بیشتری به اهداف برسیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

گزارش ارزیابی اثرگذاری اقتصادی و فنّاورانه بروندادهای علمی ایران/ ایران از لحاظ«سهم مقالات کاربردی از کل مقالات»در رتبه پنجم کشورهای اسلامی

نتایج رتبه بندی موسسات تحقیقاتی علوم پزشکی کشور اعلام شد + جدول کامل رتبه ها و شاخص های ارزیابی

اساسنامه نیماد بازبینی می‌شود

رتبه چهارم ایران در منطقه در شاخص «اچ»/ جایگاه جهانی هفدهم ایران در انتشار مقالات داغ

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها