- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

نخستین رشته فناوری تصویربرداری پزشکی در کشور ایجاد شد

برای نخستین بار در کشور رشته فناوری تصویربرداری پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران مدیر گروه فیزیک پزشکی دانشکده پزشکی مشهد گفت: ایجاد این رشته به منظور تامین نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز در این حوزه صورت گرفته است.

دکتر محمدحسین بحرینی افزود: امروز با رشد و توسعه دانش تصویربرداری پزشکی و فناوری های مرتبط با آن، امکان تشخیص به هنگام و دقیق بسیاری از بیماریها به طور قابل ملاحظه ای فراهم شده است.

وی بیان کرد: گروه فیزیک پزشکی دانشکده پزشکی مشهد، با توجه به حضور اعضای هیات علمی متخصص و تجهیزات آزمایشگاهی، از توان بالایی در بخش فیزیک پزشکی و تصویربرداری پزشکی برخوردار است.

وی بیان کرد: آموزش دوره کارشناسی ارشد ‘فناوری تصویربرداری پزشکی’ در دی ماه ۱۳۹۴ به تصویب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی رسیده بود.

بحرینی گفت: اسفند پارسال اعضای هیات ممتحنه و ارزشیابی فیزیک پزشکی کشور برای ارزیابی امکانات و توانایی گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از این گروه دیدن کردند که این امر در نهایت منجر به راه اندازی رشته فناوری تصویربرداری پزشکی در این دانشگاه شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شرق کشور دارای هشت هزار دانشجو و افزون بر ۱۷ هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

انتهای پیام