- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

افزایش ۳۷۰ درصدی ثبت اختراع در دانشگاه اصفهان طی سه سال گذشته

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان از افزایش ۳۷۰ درصدی ثبت اختراعات این دانشگاه طی سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، امیر رحیمی اضافه کرد: ثبت اختراعات با مالکیت دانشگاه در سه ساله اخیر (۹۲ تا ۹۴) نسبت به مدت مشابه سه سال گذشته (۸۹ -۹۱ ) حدود ۳۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۳۶ اظهارنامه در اداره کل مالکیت صنعتی با مالکیت دانشگاه به ثبت رسید که تاکنون سند اختراع ۱۰ عنوان از این اختراعات دریافت شده و روند تکمیل و دریافت بقیه اختراعات در حال انجام است.

رحیمی افزود: تاکنون ۶۹ اختراع با مالکیت دانشگاه اصفهان در اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است که این آمار از اختراعات با مالکیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان این دانشگاه جداست.

وی با بیان این که دانشگاه اصفهان سعی کرده است که در جهت ثبت و تولید اختراعات مورد نیاز کشور و تکمیل چرخه علم و فناوری گام بردارد، گفت: حرکت در مرزهای دانش برای رشد تولید علم و فناوری از جمله برنامه های راهبردی و کلان این دانشگاه در سال های اخیر بوده است.

دفتر مالکیت فکری دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۸۹ فعالیت رسمی خود را در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری شروع کرد و هدف آن حمایت از دارایی‌های فکری اشخاص حقیقی و حقوقی دانشگاه در سطح ملی و بین المللی و ارتباط علمی (ارزیابی ادعاها) با اداره ثبت اختراع کشور است.

دانشگاه اصفهان با ۷۰ سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ نفر عضو هیات علمی است.

انتهای پیام