شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

افزایش ۳۷۰ درصدی ثبت اختراع در دانشگاه اصفهان طی سه سال گذشته

نسخه قابل پرینت
کد خبر:2286
پنج شنبه، ۳ تیر، ۱۳۹۵ | 12:30

افزایش ۳۷۰ درصدی ثبت اختراع در دانشگاه اصفهان طی سه سال گذشته

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان از افزایش ۳۷۰ درصدی ثبت اختراعات این دانشگاه طی سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، امیر رحیمی اضافه کرد: ثبت اختراعات با مالکیت دانشگاه در سه ساله اخیر (۹۲ تا ۹۴) نسبت به مدت مشابه سه سال گذشته (۸۹ -۹۱ ) حدود ۳۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته ۳۶ اظهارنامه در اداره کل مالکیت صنعتی با مالکیت دانشگاه به ثبت رسید که تاکنون سند اختراع ۱۰ عنوان از این اختراعات دریافت شده و روند تکمیل و دریافت بقیه اختراعات در حال انجام است.

رحیمی افزود: تاکنون ۶۹ اختراع با مالکیت دانشگاه اصفهان در اداره کل مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است که این آمار از اختراعات با مالکیت اعضای هیأت علمی و دانشجویان این دانشگاه جداست.

وی با بیان این که دانشگاه اصفهان سعی کرده است که در جهت ثبت و تولید اختراعات مورد نیاز کشور و تکمیل چرخه علم و فناوری گام بردارد، گفت: حرکت در مرزهای دانش برای رشد تولید علم و فناوری از جمله برنامه های راهبردی و کلان این دانشگاه در سال های اخیر بوده است.

دفتر مالکیت فکری دانشگاه اصفهان از سال ۱۳۸۹ فعالیت رسمی خود را در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری شروع کرد و هدف آن حمایت از دارایی‌های فکری اشخاص حقیقی و حقوقی دانشگاه در سطح ملی و بین المللی و ارتباط علمی (ارزیابی ادعاها) با اداره ثبت اختراع کشور است.

دانشگاه اصفهان با ۷۰ سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۶۰ نفر عضو هیات علمی است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دکتر رکنی زاده، استاد فیزیک دانشگاه: سخنان اخیر وزیر بهداشت، نشان روشنی از عدم شناخت بخش بزرگی از دولتمردان و حتی دانشگاهیان از مفهوم «نهاد علم» است

سنگ مزار استاد کیاست پور، «ساعت آفتابی» شد

پیکر استاد کیاست پور، صبح سه شنبه از دانشگاه اصفهان تشییع می شود

درمان «نارساخوانی» با نرم افزار ایرانی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها