- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دختر کارآفرین ایرانی، برنده جایزه کانادایی‌های مهاجر ۲۰۱۷

شهرزاد رفعتی، کارآفرین ۳۷ ساله ایران و پایه گذار شرکت فناوری مشهور BroadbandTV به عنوان یکی از برندگان جایزه ۲۵ کانادایی مهاجر برتر ۲۰۱۷ معرفی شد.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، این جایزه به برترین مهاجران خارجی که موفقیتهای چشمگیری در کانادا کسب کرده و منشاء تغییرات مثبتی شده اند، اعطا می شود.

شهرزاد رفعتی که متولد تهران است سال ۲۰۰۰ در نوجوانی به ونکوور مهاجرت کرد و در رشته علوم رایانه در دانشگاه بریتیش کلمبیا تحصیل کرد. وی چند سال بعددر سال ۲۰۰۵ شرکت BroadbandTV را تاسیس کرد. رفعتی در مدتی کوتاه توانست با ارائه دهندگان محتویات چندرسانه ای شریک شود و به تغییر مفهوم ارتباط میان «سارقان اینترنتی محتواهای رسانه‌ای» و «ارائه‌دهندگان این محصولات» کمک کند.

(BroadbandTV (BBTV یک شرکت رسانه ای فناوری است که با اپراتورهای شبکه و فعالان تبلیغات همکاری می‌کند و در عرصه بهینه‌سازی و توزیع محتواهای ویدیویی از راه اینترنت پروتکل (IP) و شبکه‌های بی‌سیم و موبایل فعالیت دارد. این شبکه که مقر آن در بریتیش کلمبیا(ونکوور) است ۸۶ هزار کاربر با ماهانه ۲۴٫۴ بیلیون مشاهده دارد و سومین مالک بیشترین ویدیو در دنیا به لحاظ دنبال کنندگان اختصاصی پس از گوگل و فیس بوک است.

الگوریتم‌های رفعتی وب را برای شناسایی ویدئو کلیپ‌های بدون حق کپی رایت اسکن می‌کنند.

زمانی که این فیلم‌ها شناسایی شدند BroadbandTV به آنها یک آگهی متصل می‌کند و درآمد حاصل از آگهی را با تولیدکننده واقعی ویدئوکلیپ تقسیم می‌کند.

وی در سال ۲۰۱۱ در طبقه‌بندی ۱۰۰ خلاق برتر سال مجله «فست کمپانی» در رتبه ۳۷ قرار گرفت.

رفعتی علاوه بر کار خود با BBTV، بنیانگذار VISO Give، کانال یوتیوب آنلاین است که به تماشاچیان اجازه می دهد با تماشای فیلم به سازمان های خیریه کمک کنند.

انتهای پیام