شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

بررسی اکومورفوتیک عقرب های شمال غرب کشور/تولید نیمه صنعتی واکسن آنفلوانزای عیار بالا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:22695
دوشنبه، ۱۹ تیر، ۱۳۹۶ | 10:02

بررسی اکومورفوتیک عقرب های شمال غرب کشور/تولید نیمه صنعتی واکسن آنفلوانزای عیار بالا

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه مرند با اشاره به اینکه ۳۰ درصد نیاز کشور به واکسن نیوفلورازی در این شعبه تولید می شود، گفت: تولید نیمه صنعتی واکسن گامبورو، تولید نیمه صنعتی واکسن نیوکاسل ۰٫۱ سی سی، تولید نیمه صنعتی واکسن آنفلوآنزای عیار بالا نیز در دستور کار این شعبه قرار دارد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر علی آمقی رودسری با اشاره به چگونگی میزان تولیدات و طرح های تحقیقاتی مؤسسه رازی شعبه شمال غرب کشور(مرند) در سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور به واکسن نیوفلورازی که میزان آن حدود یک میلیارد دز در سال است، ۳۰ درصد این مقدار در مؤسسه رازی شعبه مرند به تولید می رسد.

وی افزود: ظرفیت تولید واکسن نیوفلورازی در این شعبه سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دز است که در صورت تحقق منابع مالی مربوط به توسعه، می تواند به ۷۰۰ میلیون دز در سال نیز افزایش پیدا کند.

رئیس مؤسسه رازی شعبه مرند با اشاره به برنامه ریزی این شعبه برای تولید محصولات جدید خاطرنشان کرد: تولید نیمه صنعتی واکسن گامبورو، تولید نیمه صنعتی واکسن نیوکاسل یک دهم سی سی، تولید نیمه صنعتی واکسن آنفلوآنزای عیار بالا از جمله برنامه هایی است که در دستور کار مؤسسه رازی شعبه مرند قرار دارد.

آمقی با اشاره به چگونگی همکاری با شرکت های دانش بنیان در این مؤسسه گفت: با توجه به سیاست های مؤسسه رازی مرکز در این خصوص، شعبه مرند نیز از هرگونه همکاری با شرکت های دانش بنیانی که در زمینه تولید واکسن های کشته طیور فعال هستند، استقبال می کند.

وی ضمن اشاره به برنامه های مؤسسه رازی شعبه مرند در سال جاری بیان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اهدافی در این زمینه تدوین و اتخاذ شده که در دستور کار این مؤسسه قرار گرفته است.

رئیس مؤسسه رازی شعبه مرند، افزود: افزودن آنتی ژن های مربوط به بیماری های سندرم افت تخم مرغ، برونشیت و گامبورو و همچنین ترکیبات مختلف این سه آنتی ژن و آنتی ژن های آنفلوآنزا و نیوکاسل، تولید نیمه صنعتی واکسن نیوکاسل یک دهم سی سی و تولید نیمه صنعتی واکسن آنفلوآنزای عیار بالا از جمله برنامه های این مؤسسه در سال جاری محسوب می شود.

وی بررسی اکومورفوتیک عقرب های استان آذربایجان شرقی و استان اردبیل، جدا سازی و شناسایی گونه های بابزیا در نشخوارکنندگان استان آذربایجان شرقی، کار بر روی ادجوانت های جایگزین برای تولید واکسن های روغنی طیور، مقایسه عملکرد واکسن نیوفلورازی در جوجه های گوشتی و تخمگذار و نیز تعیین زمان بهینه تزریق واکسن نیوفلورازی در جوجه های گوشتی و تخمگذار را از مهمترین طرح های تحقیقاتی در مؤسسه رازی شعبه مرند عنوان کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در تداوم پروژه های متعدد تولید واکسن کووید ۱۹ در ایران: نخستین واکسن mRNA ایرانی به مرحله کارآزمایی بالینی رسید

گسترش واکسیناسیون کرونا در آلمان به کودکان بالای ۱۲ سال

جناب نمکی! می گویید «برای تکه تکه شدن روی مین» هستید؛ اما این جان مردم است که به هوا می‌رود!

واکسن کووید ۱۹ تاثیری بر شیر مادر ندارد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها