چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

برنامه امسال جشنواره «فارابی»:ایجاد شبکه نخبگان علوم انسانی/تقدیر از ۳۵ اثر برگزیده

نسخه قابل پرینت
کد خبر:2269
پنج شنبه، ۳ تیر، ۱۳۹۵ | 10:10

برنامه امسال جشنواره «فارابی»:ایجاد شبکه نخبگان علوم انسانی/تقدیر از ۳۵ اثر برگزیده

رییس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی ایجاد شبکه نخبگان علوم انسانی را از برنامه‌های جشنواره امسال فارابی اعلام کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر حسین میرزایی در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی فارابی با بیان این که برترین‌های هشتمین جشنواره فارابی در آذر ماه همزمان با هفته پژوهش معرفی می‌شوند، به آغاز فراخوان ارسال آثار از اول خرداد ماه اشاره و خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار از سوی اساتید، محققان و دانشجویان حوزه علوم انسانی تا ۳۱ تیر ماه تعیین شده است.

میرزایی با تاکید بر این که در این دوره از جشنواره تمام آثار اعم از طرح‌های پژوهشی، رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های دوره‌های کارشناسی ارشد به صورت دیجیتال و از طریق سامانه الکترونیکی جشنواره دریافت می‌شوند، یادآور شد: از آن جا که فایل کتاب در اختیار مولفان قرار ندارد، این دسته از افراد پس از ثبت‌نام و بارگذاری فهرست و جلد کتاب خود در سامانه جشنواره، اقدام به ارسال اصل کتاب خود به دبیرخانه جشنواره خواهند کرد.

رییس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی با بیان این که این جشنواره از سوی وزارت علوم و با مشارکت آیسسکو و یونسکو برگزار می‌شود، اضافه کرد: رییس این جشنواره، وزیر علوم و دبیر آن معاون فرهنگی وزیر علوم است و دبیرخانه آن نیز در پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مستقر شده است.

وی آثار ارسالی در این دوره از جشنواره فارابی را در حوزه‌های زبان و ادبیات، تاریخ، جغرافیا و باستان شناسی، علوم اجتماعی و علوم ارتباطات، علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای، علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، حقوق، علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی، فلسفه کلام، اخلاق، ادیان و عرفان، فقه، اصول، علوم قرآنی و حدیث، مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری و مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) ذکر کرد.

میرزایی ایجاد شبکه نخبگان علوم انسانی را از برنامه‌های این دوره از جشنوراه نام برد و یادآور شد: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای برتر در حوزه علوم انسانی و اسلامی، معرفی آثار و نظریه‌های برتر و تشویق برای تولید، تقویت و بومی سازی علوم انسانی در ایران و جهان برگزار می‌شود.

رییس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تعداد برگزیدگان این دوره از جشنواره توضیح داد: بر اساس سیاست‌گذاری‌های اولیه این جشنواره، قرار است در اختتامیه آن که در هفته پژوهش در آذر ماه برگزار می‌شود، از ۳۵ اثر برگزیده در بخش‌های مختلف تقدیر به عمل آید.

میرزایی با اشاره به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه علوم انسانی در سال‌های اخیر اظهار کرد: به رغم ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه ولی مشاهده می‌شود که بخش عمده‌ای از اعتبارات در سایر حوزه‌های علمی صرف می‌شود و با مذاکراتی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است درخواست کردیم تا سهم بیشتری از اعتبارات به این حوزه اختصاص یابد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

نخستین کنگره جهانی «فارابی و فرهنگ و تمدن اسلامی» برگزار می شود

فردا برگزار می شود: اختتامیه جشنواره بین‌المللی فارابی با حضور رییس‌جمهوری

ستاری خبر داد: ایجاد ۳۰ خانه خلاق برای حمایت از فارغ التحصیلان علوم انسانی

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی پیشنهاد کرد: راه اندازی کتابخانه آثار برگزیدگان جشنواره بین المللی فارابی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها