شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

عرضه سامانه‌ تلگرامی تشخیص هوشمند نشانه‌های بالینی برای مراجعه سریع به پزشک

نسخه قابل پرینت
کد خبر:22577
یکشنبه، ۱۸ تیر، ۱۳۹۶ | 10:44

عرضه سامانه‌ تلگرامی تشخیص هوشمند نشانه‌های بالینی برای مراجعه سریع به پزشک

طراحان «سامانه تشخیص هوشمند نشانه‌های بالینی» در پارک فناوری پردیس می‌گویند این سامانه قادر به تشخیص هوشمند حدود ۱۱۰ نشانه پزشکی است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران «سامانه تشخیص هوشمند نشانه های بالینی» به همت  یک موسسه دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس برای استفاده عموم در کل کشور راه اندازی شده است. این سامانه بصورت رایگان از طریق پیام رسان تلگرام و همچنین بصورت تحت وب در اختیار بیماران قرار دارد.


هدف «سامانه تشخیص هوشمند»، اطلاع‌رسانی و تاکید بر اهمیت توجه به نشانه‌های پزشکی و در نتیجه تشویق به مراجعه صحیح و بموقع به پزشک و ارتقای سلامت فردی و جامعه است.

به گفته طراحان در این سامانه، فرد می‌تواند نشانه‌های پزشکی خود مانند سردرد، درد اعضای بدن، اضطراب، افسردگی، سرگیجه، مشکلات خواب و … را مطرح کند. سامانه، بصورت هوشمند، با طرح پرسش و ایجاد درخت تصمیم گیری، مشکل فرد را تحلیل و او را برای اقدام صحیح از جمله مراجعه به پزشک یا اورژانس راهنمایی می‌کند.


این سامانه به هیچ وجه مداخلات درمانی ندارد و ضمن افزایش اطلاعات کاربر، باعث هدایت صحیح و بموقع بسوی خدمات سلامت و اجتناب از اتلاف منابع نظام سلامت به دلیل مراجعات بیهوده و غیرضروری می شود. الگوریتم های هوشمند این سامانه بر اساس جدیدترین یافته های پزشکی و اطلاعات منتشر شده توسط مراجع معتبر بین المللی طراحی شده است.


از ویژگیهای  این سامانه بنا بر اعلام سازندگان، استفاده از تلگرام برای سوال و جواب با کاربر است. سرعت بالای سامانه، از اتلاف وقت کاربر جلوگیری می کند. هدف سامانه تشخیص هوشمند، اطلاع رسانی و تاکید بر اهمیت توجه به نشانه های پزشکی و در نتیجه تشویق به مراجعه صحیح و بموقع به پزشک و ارتقای سلامت فردی و جامعه است.


این طراحان سامانه تاکید دارند که از بالاترین استانداردهای پزشکی و معتبرترین منابع به روز استفاده  کرده‌اند، اما به هیچ وجه نمی توان تشخیص ها را تضمین کرد و   این سامانه، جنبه آگاهی رسانی دارد نه درمانی و در هر شرایطی، مراجعه به پزشک ضروری است. همچنین بنا بر اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر
 اساس اعلام مراجع رسمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این سامانه با هدایت صحیح بیمار و جلوگیری از مراجعات زاید پزشکی، می تواند به میزان ۲۰ درصد باعث کاهش هرینه های نظام سلامت شود.
انتهای پیام

مطالب مرتبط

دهقانی تاکید کرد: ضرورت ایجاد بیمه و بانک تخصصی با ریسک‌پذیری بالا برای حمایت از دانش‌بنیانها

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون خبر داد: حذف کارمزد صدور ضمانت‌نامه برای دانش‌بنیان‌ها

مدیرعاملی زنان در ۱۱ درصد شرکتهای دانش بنیان/ ۱۷ درصد سهام دانش بنیان ها در اختیار زنان

کمک صندوق نوآوری و شکوفایی به دانش بنیان ها تا ۱۰ برابر سرمایه اولیه صندوق

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها