جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور اعلام شد: توسعه ارتباطات با دانشگاه‌های دنیا به لطف «برجام»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:22425
شنبه، ۱۷ تیر، ۱۳۹۶ | 11:34

در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور اعلام شد: توسعه ارتباطات با دانشگاه‌های دنیا به لطف «برجام»

چهاردهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران، در شهر همدان برگزار شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در این نشست که با حضور روسای دانشگاه‌های علم و صنعت ایران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تبریز، تربیت مدرس، دانشگاه اصفهان، دانشگاه فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، دانشگاه شیراز، دانشگاه تهران و علامه طباطبایی برگزار شد؛ موضوعاتی مانند انتظارات دانشگاه‌های سطح یک از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوره جدید ریاست جمهوری؛ تحلیل مسائل و شرایط دانشگاه‌ها در دوره پیش رو؛ گزارش روند برگزاری اجلاس قبلی روسای دانشگاه‌های سطح یک و اتحادیه دانشگاه‌های روسیه، برگزاری نخستین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک با اتحادیه دانشگاه‌های فرانسه و… مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، دکتر برخورداری ،‌رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران ، از دریافت مجوز وزارت علوم از دولتهای ایران و آلمان مبنی بر انتخاب یک رابط برای ایجاد ارتباط علمی بین‌المللی، میان ایران و دانشگاه‌های اروپا در سال‌جاری سخن گفت.

دکتر برخورداری، احداث و راه‌اندازی پردیس دانشگاه علم و صنعت ایران در چابهار و نیز یک دانشگاه با همکاری مشترک ایران و آلمان و کمک منطقه آزاد در کشور عراق و انجام توافق‌هایی بین ایران و عراق در این زمینه را مطرح کرد و گفت: کارهایی در ایران انجام شده و پیگیری‌های لازم در عراق صورت می‌گیرد تا شاهد راه‌اندازی شعبه کردستان عراق در سال‌تحصیلی آینده باشیم.

وی سرانه چاپ مقالات ISI در این دانشگاه را ۲٫۸۳ اعلام کرد و یادآور شد: ۵ شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد این دانشگاه حضور دارند و ۱۶ شرکت نیز در آستانه اخذ مجور هستند.

به گفته رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران چهاردهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور، دستاوردها و نتایج بسیار خوبی داشته که نتایج و گزارش کامل این اجلاس و نشست‌های متعدد آن به زودی به صورت مدون ارائه می‌شود.

در ادامه این جلسه، دکتر محمود نیلی‌ احمدآبادی (رئیس دانشگاه تهران) اظهار کرد: این جلسات صرفا جنبه مشورتی دارد و به منظور هم‌اندیشی و انتقال تجربیات دانشگاه‌ها با یکدیگر تشکیل می‌شود. وی با اشاره به آغاز دور دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی عنوان کرد: اگر لازم است تغییراتی حاصل شود یا روند کنونی مناسب بوده و ادامه داشته باشد، در این جلسه به آن پرداخته خواهد شد.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: قرار است آمار و گزارشی از دستاوردهایی که تا کنون این اجلاس داشته، تهیه شود و در اختیار رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور قرار گیرد.

وی انتظاری که از دانشگاه‌های سطح یک کشور می‌رود را مطرح کرد و گفت: انتظار می‌رود این دانشگاه‌ها برخی از چالش‌های داخلی و خارجی که کشورمان با آنها مواجه است را حل و فصل کنند.

وی دانشگاه‌های سطح یک کشور را به عنوان بزرگترین مراکز علمی که از حضور دانشمندان برخوردار است، توصیف کرد و گفت: دقیق‌ترین راهکارها و برنامه‌ها را این مراکز ارائه خواهند داد و این دانشگاهها با تربیت نیروهای متخصص در حوزه‌های گوناگون، از پرافتخارترین مراکز کشور بوده‌اند.

دکتر نیلی ‌احمدآبادی، حضور بیشترین دانشجویان ارشد و دکترا را در ۱۳ دانشگاه سطح یک کشور اعلام کرد و ادامه داد: به لطف برجام، ارتباطات با دانشگاه‌های دنیا در حال شکل‌گیری است و کشورهایی چون آلمان در جهت تعامل با دانشگاه‌های کشورمان آماده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

افتتاح خط تولید کاملا بومی «لوله خلأ خون‌گیری» در کشور

دستاورد محققان ایرانی در بهبود چاپگرهای سه بعدی بتنی صنعت ساختمان

در پایان نامه برتر جوش کشور ارائه شد: روشی جدید در جوشکاری آلیاژهای نانوساختار

رییس دانشگاه علم و صنعت: دو ماهواره دانشگاه بزودی به فضا پرتاب می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها