- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

جزئیات اعطای گرنت‌های تحقیقاتی برنامه همتاپروری «نیماد» اعلام شد

در راستای اجرای برنامه عملیاتی مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته در سال ۱۳۹۶ ، فراخوان دریافت پروپوزال گرنت های تحقیقاتی در برنامه واحد همتاپروری مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد)  اعلام شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران بر اساس این فراخوان، این گرنت در سال جاری به ۴۰ نفر از اعضا هیات علمی برجسته و توانمند دانشگاه/ دانشکده/پژوهشکده و یا مراکز تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مرتبه استادی و دارای شاخص اچ ایندکس برابر یا بالاتر از ۱۵  پس از دریافت اعلام آمادگی عضو هیات علمی و معرفی دانشجو توسط استاد اعطا می‌‌شود.

میزان این گرنت ۵۰۰ میلیون ریال بوده و به عضو هیات علمی متقاضی پس از درخواست، تائید معاونت پژوهشی دانشگاه ذیربط و داوری نهایی پروپوزال ارسالی در موسسه در طی ۴ قسط پرداخت خواهد شد.
 این گرنت به دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دانشجویان رشته های کارشناسی ارشد با معدل بالای ۱۵ و دارای مدرک زبان معتبر (یا کسب آن در طی ۶ ماه اول دوره) و علاقه مند به تحصیل در رشته های تحصیلات تکمیلی با رعایت مفاد منعقده در تفاهم نامه‌ی فی مابین تعلق می‌گیرد.
در طی این دوره یک تا سه ساله استاد راهنما با معرفی دانشجوی واجد شرایط از طریق یک برنامه‌ریزی دقیق آموزشی- پژوهشی در رشد و شکوفایی علمی دانشجوی معرفی شده اقدام کرده و با فرایند مرید و مرشد زیربنای لازم در جهت پرورش علمی- فرهنگی دانشجو را فراهم می‌کند.
استاد راهنما با ارائه پایان نامه کلیه امور پژوهشی دانشجو را به عهده گرفته و پس از پایان فرایندهای تحقیقاتی مقاله حاصل را در یکی از برترین مجلات دنیا به چاپ خواهد رساند. پس از طی این دوره، دانشجو پس از شرکت و قبولی در رشته های تخصصی و یا Ph.D. زیر نظر همان استاد دوره تحصیلی آتی خود را گذرانده و مجددا مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
بر اساس این فراخوان، در این دوره، دستیابی به  اخذ ديپلم پژوهشی (طبق تعريف معاونت تحقيقات و فناوری وزارت)،  ارائه و انجام يک طرح تحقيقاتی مرتبط با رشته تحصيلی در طول دوره،  انتشار حداقل يک مقاله SJR-Q۱ غيرپولی خارج از کشور، منتج از طرح تحقيقاتی انجام يافته در طول دوره،‌ ارائه گزارش به صورت شفاهی پس از چاپ مقاله در حضور هیأت داوری معرفی شده از سوی دفتر تحقيقات دانشجوئی وزارت مورد انتظار است.
نتایج بررسی مدارک ارسالی پس از طی مراحل فوق الذکر از طریق وب سایت مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) اعلام خواهد شد.
دریافت این گرنت در سال جاری کاملا رقابتی بوده و استاد متقاضی در یک صفحه  A۴ با معرفی خود و دانشجوی معرفی شده، فرایند های آموزشی – پژوهشی که در طی آن مقرر است دانشجو را تربیت و ارشاد کنند را معین  و مشخص می‌کند. معاونت پژوهشی درخواست ها را جمع آوری کرده و با نظر دو نفر از اعضا هیات علمی با سابقه درخشان آموزشی – پژوهشی دانشگاه آنها را بررسی و نتیجه را به دفتر کشوری تحقیقات دانشجویی معرفی می‌کنند.
گفتنی است ارسال پروپوزال و یا معرفی فرد از طرف دانشگاه متبوع، به منزله دریافت گرنت فوق الذکر نبوده و مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) هیچ گونه تعهدی در این خصوص نخواهد داشت.
انتهای پیام