شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

مبتلایان ایرانی صرع پس از سالها دارای پروتکل درمانی می‌شوند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:22285
چهارشنبه، ۱۴ تیر، ۱۳۹۶ | 11:06

مبتلایان ایرانی صرع پس از سالها دارای پروتکل درمانی می‌شوند

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اعصاب کودکان بیمارستان مفید از ارائه پروتکل درمانی برای بیماری صرع ویژه بیماران مبتلای ایرانی خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران محمدمهدی ناصحی با اشاره به جزئیات بیماری صرع اظهار کرد: برای کنترل این بیماری در دنیا پروتکل درمانی عرضه شده است اما این پروتکل در ایران وجود ندارد. بر این اساس در مرکز تحقیقات اعصاب کودکان بیمارستان مفید اقدام به طراحی یک پروتکل درمانی برای درمان و کنترل صرع در بیماران ایرانی کردیم.
ناصحی ادامه داد: این پروتکل درمانی برای تشنج‌های کنترل نشده‌ای است که بیش از ۵ تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. تشنج کنترل نشده ۵ تا ۳۰ دقیقه می‌تواند آسیب زیادی به اعصاب مغز وارد کند، بر اساس این پروتکل گاید لاین ویژه ای برای درمان بیماران مبتلا به صرع ایرانی عرضه شد.
وی با تاکید بر اینکه این گاید لاین درمانی صرع از سوی انجمن صرع و وزارت بهداشت تایید و به مراکز درمانی ابلاغ شده است، یادآور شد: با این پروتکل درمانی مسیر درمانی برای بیماران مبتلا به صرع تعیین می‌شود.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به دلایل ایرانیزه کرده پروتکل درمانی بیماری صرع، خاطر نشان کرد: برخی از داروهایی که در ایران برای بیماران مبتلا به صرع تجویز می‌شود  متفاوت از داروهایی است که در خارج برای مبتلایان تجویز می‌شود و از سوی دیگر برخی از داروهای خارجی نیز در کشور وجود ندارد. این پروتکل درمانی بر اساس شرایط بیماران ایرانی تهیه شده است.
گفتنی است چندی پیش خرازی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های علوم شناختی در ملاقات با محمد غفرانی رییس مرکز تحقیقات علوم اعصاب کودکان بیمارستان مفید اعلام کرد که از پروژه های تحقیقاتی در حوزه علوم شناختی در کشور حمایت می‌کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تیم‌های برتر مسابقات علوم اعصاب شناختی دانش‌آموزی معرفی شدند

کدام کشورها رکورددار «زوال عقل» هستند؟

چند ایرانی مغز خود را چکاپ می‌کنند؟/ مراجعه سالانه ۸۳ درصد مردم آمریکا برای کنترل مغز

خرازی : کلینیک “مغز و شناخت” مدلی برای مراکز خدمات شناختی است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها