جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

اولین جایزه «زنان در علم» اعطا می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:22236
سه شنبه، ۱۳ تیر، ۱۳۹۶ | 13:04

اولین جایزه «زنان در علم» اعطا می‌شود

جایزه «زنان در علم » به عنوان اولین جایزه زنان پژوهشگر  درسال  ۹۶ از طرف دفتر مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده و با همکاری تعدادی از نهادها و موسسات علمی و فرهنگی ملی و بین‌المللی، اهدا می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران اولین جایزه زنان در علم به زنانی اعطا می‌شود که سهم به سزایی در پیشبرد علم در حوزه تخصصی فعالیت خود داشته باشند.

جایزه زنان در علم جایزه‌ای است که به زنان پژوهشگر علم که در زمینه گسترش مرزهای دانش، خدمت به گسترش ارزش‌های اجتماعی و در راستای توسعه پایدار فعالیت شاخصی داشته باشند، اهدا می‌شود. داوطلبان باید فعالیت شاخصی درعرصه‌های علمی فراتر از وظایف شغلی خود و به شکل غیر رسمی در سطح جامعه داشته باشند.

شناسایی، معرفی، تشویق و حمایت زنان پژوهشگر تاثیرگذار در حوزه علم و شناسایی سهم تولیدات علمی زنان پژوهشگر در پیشبرد علم در جمهوری اسلامی ایران هدف از اهدای این جایزه است.

زنان پژوهشگر فعال در حوزه علم می‌توانند نامزد دریافت این جایزه شوند.

همچنین عملکرد فرد انتخاب شده باید در زمینه مورد نظر ابتکاری و فراتر از فعالیت‌های موجود در آموزش رسمی کشور باشد. این جایزه به زنان پژوهشگری تعلق می‌گیرد که در زمان اعلان فراخوان در قید حیات باشند.

شورای سیاست‌گذاری بر حسب موضوع از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مرتبط تشکیل خواهد شد. در شورای سیاستگذاری علمی شیوه اعطای جایزه بررسی و تصویب و در شورای علمی، پرونده داوطلبان بررسی و افراد اصلح انتخاب می‌شود.

معیارهای اهدای این جایزه شامل سابقه فعالیت (محقق حداقل دراین زمینه ۵ سال تجربه و سابقه فعالیت داشته باشد) برنامه‌ریزی کلان (تمام فعالیت‌های فرد باید درجهت رسیدن به نتیجه‌ای تأثیرگذار و ماندگار برنامه‌ریزی شود و فرد هدف محدود و کوتاه مدت نداشته باشد) اصالت (در فعالیت علمی مورد نظر، باید خلاقیت، ابتکار و نوآوری وجود داشته باشد و برداشت یا تقلید از فعالیت دیگر کشورها نباشد) ارزش علمی (فعالیت باید از نظر علمی مستدل و قابل دفاع باشد) و ترویج علم (برای ارتباط با جامعه از پژوهشگران انتظار می‌رود که بتوانند فعالیت خود را به زبان ساده برای عموم مردم ارائه کنند) است.

گفتنی است آخرین مهلت برای ارسال بیوگرافی علمی و مستندات، ۲۸ تیرماه ۹۶، نشانی دبیرخانه: تهران میدان ونک خیابان ملاصدرا خیابان شیرازی جنوبی خیابان سهیل شماره ۹ – مرکز تحقیقات کشورو تلفن ۰۲۱ – ۸۸۰۳۶۱۴۴ است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مزین شدن تقویم دانشگاهی ایران به روز «زنان در علم»/ بنیانگذاری جایزه ملی «مریم میرزاخانی» برای برترین‌های علوم پایه

برندگان نخستین جایزه «زنان در علم»، شنبه معرفی می‌شوند/ اعطای مدال «مریم میرزاخانی» به محققان جوان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها