جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

ایمنی‌سنجی واکسن‌های فلج اطفال ایران چند سال طول می‌کشد؟

نسخه قابل پرینت
کد خبر:22149
دوشنبه، ۱۲ تیر، ۱۳۹۶ | 15:13

ایمنی‌سنجی واکسن‌های فلج اطفال ایران چند سال طول می‌کشد؟

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به ریشه کن شدن بیماری فلج اطفال در کشور با تولیدات این موسسه، گفت: این مهم در حالی اتفاق افتاده که کشورهای همسایه ایران ایمنی لازم را در خصوص مواجهه با این بیماری ندارند.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر علی اسحاقی ضمن اشاره به اینکه واکسن های فلج اطفال تولید شده در این موسسه ایمن ترین واکسن دنیاست، اظهار کرد: موسسه رازی از ۱۰ کشور تولید کننده واکسن فلج اطفال در جهان محسوب می شود و بیش از ۴۰ سال از تولید آن در این موسسه می گذرد.

وی با اشاره به اینکه با تولید واکسن فلج اطفال توسط موسسه رازی، این بیماری در ۱۶ سال گذشته در کشور ایران ریشه کن شده، بیان کرد: این در حالی است که شرایط منطقه و کشورهای اطراف به گونه ای است که در آنجا این ویروس رواج داشته و زمینه لازم برای اشاعه این بیماری در کشور وجود دارد.

معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی تاکید کرد: واکسن تولید شده در موسسه رازی از ایمنی بسیار بالایی برخوردار بوده و سطح امنیت جامعه را در مقابل این بیماری مهلک حفظ کرده  است.
وی با اشاره به اینکه تولید واکسن فلج اطفال در حال حاضر بیش از ۴ سال به طول می انجامد، خاطرنشان کرد: تست های زیادی روی این واکسن ها انجام می شود تا ایمنی آن ها به سطح لازم برسد.

دکتر اسحاقی ادامه داد: با وجودی که کشورهای همسایه ایران هیچ گونه ایمنی قابل قبولی در خصوص مقابله با این بیماری ندارند، اما با توجه به تولید واکسن توسط موسسه رازی که پوشش ایمنی بسیار بالایی دارد، مردم هیچ گونه نگرانی ای از بابت شیوع این بیماری در کشور نخواهند داشت.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

امکان تولید انبوه واکسن فلج اطفال تزریقی در موسسه رازی

خط تولید جدید سرم‌های درمانی در موسسه رازی

موفقیت محققان ایرانی در ساخت اولتراسانتریفیوژ ۶۰هزار دور در دقیقه

همکاری پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و موسسه رازی در تولید واکسن های نوترکیب

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها